fbpx

helyreigazítás

Nagy Blanka, a középiskolás diáklány az ATV-ben

Fordulat a bíróságon Nagy Blanka sajtóperében

Bár a Ripost állításait átvevő Lokál és Origónak helyreigazítást kellett közölnie, és a Ripostnak is meg kell ezt tennie, a bíróság a Ripost esetében megengedőbb ítéletet hozott a középiskolás diáklányról, Nagy Blankáról megjelentek ügyében.

M1 Híradó

Az M1 csatornát huszonhatszoros helyreigazításra kötelezték, egy másik kormányközeli médiavállalat a megszűnésére hivatkozva mentesülne egy korrekciótól

Az M1 nemzeti hírcsatornának a még 2017-ben sugárzott valótlan állításai miatt kell több mint két tucatnyiszor nyilvános „harakirit” elkövetnie. Eközben egy másik ellenzéki politikus a HírTv-vel összeolvadó Echo Tv-vel küzd egy helyreigazítási perben, mert a médium a megszűnésére hivatkozik.

RTL Klub, logó, RTL Klub HD

Az RTL beperli az Origót és a TV2-t

Újabb jogi eljárásra készülhet a Fidesz-közeli KESMA alá tartozó Origo a hétvégén közölt, az RTL-t lejáratni hivatott cikk miatt, pedig épp nemrég bukott egy ilyen ügyet a weboldal. Perre készülhet a TV2 is.

Marsi Anikó, Gönczi Gábor, a Tények műsorvezetői és a Tényeket felügyelő Kökény-Szalai Vivien, a Tv2 hírigazgatója

Végrehajtás a TV2 ellen

A médiavállalat nem tartotta be a bíróság ítéletét, nem közölte a kért helyreigazítást, ezért a Jobbik végrehajtót küldet a médiacéghez, hogy erre kényszerítse a Tényeket.

A TV2 épületének bejárata a Róna utcában Budapest. Fotó: Ladányi András, Media1

Pert bukott a TV2

A Tények kénytelen helyreigazítást közölni a DK országgyűlési képviselőjéről. A héten ez már a második eset, amikor alulmarad egy ellenzéki párttal szemben a csatorna.

MTI OS, Magyar Távirati Iroda, sajtószolgálat

Nem csak hazugságokért, cenzúráért is perelhető az MTI?

A Magyar Helsinki Bizottság jogászai bebizonyították, hogy az MTI OS is felelős a közzétett tartalmakért, nem terjeszthet hazugságot az állami hírügynökség. Az ítéletnek további következményei lehetnek hosszútávon.