
40 milliós bírságot kapott az Alza a GVH-tól, kompenzálniuk kell a fogyasztókat is
A webáruház a termékek egy részénél agresszíven, javarészt valótlan tartalmú üzenetekkel sürgette a felhasználóit mihamarabbi vásárlásra.
A webáruház a termékek egy részénél agresszíven, javarészt valótlan tartalmú üzenetekkel sürgette a felhasználóit mihamarabbi vásárlásra.
A Gazdasági Versenyhivatal sajtóirodájának pénteki, a Media1-hez eljuttatott közleménye szerint a versenyhatóság eljárást indított az egyik legnagyobb hazai ingatlanhirdetési portált üzemeltető Ingatlan.com Zrt.-vel szemben, mivel vélelmezhetően jelentős információkat hallgat el a hirdetési csomagok tartalmával kapcsolatban, így megtévesztheti a fogyasztókat.
A fogyasztókat megtévesztő és pszichés nyomás alá helyező, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok miatt kapták a 472 millió forintos büntetést a versenyhivataltól.
A Gazdasági Versenyhivatal azt gyanítja, hogy valószínűleg a fogyasztókat megtévesztve reklámozta a Mediashophoz tartozó Telemarketing International Kft. az elektromos gyomirtó készülékét a tévéshopban.
Az elmúlt 10 évben már a 10. alkalommal tévesztette meg a mobiloperátor a fogyasztókat a GVH szerint. A felhasználók a mostani bírság alapját képező ügy kapcsán jóvátételként extra mobiladatot kapnak a Telekomtól.
A Telekom egyik dühös ügyfele fordult a hatósághoz. A távközlési cég egyébként még mindig nem helyesbítette a valótlan állítást.
Magyarország megalapozatlanul bírságolta meg az internetes óriást 1,2 milliárd forintra 2019-ben, mondta ki a legfőbb bírói tanács.
A versenyhatósági vizsgálat jogsértőnek találta az Ékszer TV járvány elleni védőeszközöket, így például maszkokat, kézfertőtlenítőt, vitaminokat árusító műsorait.
A Gazdasági Versenyhivatal azért indított eljárást az amerikai Wish webáruház európai működtetőjével, a holland ContextLogic B.V-vel szemben, mert a népszerű online piactér a hatóság feltételezése szerint tisztességtelenül jár el a fogyasztókkal szemben.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a történtek miatt 200 millió forint bírságra és közel 4 milliárd forint értékű jóvátételre kötelezte az online áruház üzemeltetőit. A webáruház több száz kampányát érintő akciózási gyakorlatát vizsgálta meg a hatóság, egészen 2014 júliusáig visszamenőleg.