fbpx
Gazdasági Versenyhivatal, GVH, logó

Vizsgálatot indított a GVH a Mediashop ellen

A Gazdasági Versenyhivatal azt gyanítja, hogy valószínűleg a fogyasztókat megtévesztve reklámozta a Mediashophoz tartozó Telemarketing International Kft. az elektromos gyomirtó készülékét a tévéshopban.

A nemzeti versenyhatóság pénteken közleményben tudatta, hogy eljárást indított a Telemarketing International Kft.-vel és osztrák anyacégével, a Mediashop GmbH-val szemben, mivel a cégek valószínűsíthetően tisztességtelenül reklámozták elektromos gyomirtó készüléküket országos televíziócsatornákon, valamint direktmarketing eszközökkel.

A GVH gyanúja szerint a cégek megtévesztően ígérték a Hammersmith Bionic Burner elektromos gyomirtó különleges árelőnyét. Emellett a reklámok valószínűleg valótlanul keltették azt a látszatot, hogy a kedvezményes ajánlat csak korlátozott ideig él, így tisztességtelenül késztethették a fogyasztókat azonnali döntéshozatalra. A cégek azt is állították, hogy az elektromos gyomirtó grill- és kandalló gyújtóként is használható – valószínűsíthetően elhallgatva, hogy az ehhez szükséges fúvókát a termék csomagolása nem tartalmazza, hanem csak külön, többletköltséggel rendelhető meg.

A GVH hangsúlyozta: a versenyfelügyeleti eljárás megindítása még nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

További hírek találhatók a Media1.hu-n.

Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások