
Egyre pesszimistább a kommunikációs piac
Elkészült a Magyar Reklámszövetség és a Scores Group kutatóintézet ötödik barométer-felmérése.
Elkészült a Magyar Reklámszövetség és a Scores Group kutatóintézet ötödik barométer-felmérése.
Egy nemrég elkészült kutatás arra kereste a választ, hogy mennyi bevételt termelnek a Google számára Svájcban a különböző médiacégektől származó tartalmak. Mindez azért fontos, hogy a Google mekkora összegen kellene, hogy osztozkodjon a tartalmak előállítóival.
2022-ben az előző évhez képest 13 százalékkal növekedett az egy főre jutó átlagos online vásárlások száma, ebből adódóan egyre fontosabbá válik a csomaglogisztikai szolgáltatók szerepe az e-kereskedelmi piacon. A növekvő csomagszámmal egyidejűleg a vásárlók csomagátvételi preferenciái is változnak, amely igényekre reagálva a GLS Hungary alig több mint egy év alatt létrehozta hazánk egyik legkiterjedtebb átadópont-hálózatát és már több mint kétezer átadópontot üzemeltet országszerte.
Minden hatodik magyar tini küldött már magáról erotikus fotót chaten, ha kértek tőle, és majdnem minden második tini kapott már ilyen képet.
A Korn Ferry Institute innovációs központ által végzett felmérés szerint 2030-ra több mint 85 millió munkahely maradhat betöltetlen. A képzett jelöltek hiánya pedig azt jelenti,
A gyerekek médiafogyasztása – és ezen belül a tévénézés – fontos szerepet tölt be a jövő generációjának formálásában. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából 2022 őszén készült, a Media1-hez eljuttatott elemzésből kiderül: bár a tévé évről évre egyre kevesebb gyereket ért el egy átlagos napon, a nézett idő mégsem csökkent. Ráadásul sokan este is tévéznek.
Tíz lapot választott ki olvasottság alapján a 21 Kutatóközpont a Média-iránytűjéhez, amelyben egy megbízhatósági és egy pártossági tengelyen értékelte a lapokat öt-öt szempont alapján.
Az újságírók lejáratására szakosodott alapítvány és az ország egyik népszerű portálja, ami néhány éve került kormányközeli tulajdonba, egy olyan tanulmányt közölt a magyar médiahelyzet dicséretére, ami valójában kifejezetten kritizálta a magyar médiahelyzetet. Az alapítvány és az Index azt igyekszik elhitetni az emberekkel egy trükkel, hogy Németországban vagy épp Franciaországban rosszabb ma újságírónak lenni, mint hazánkban.
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásból az is kiderül, hogy átlagosan napi 300 percet tévézik és több mint 200 percet internetezik egy magyar, és hogy a felhasználók közel harminc százaléka csökkenteni készül a médiára fordított költéseit.
A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 740,9 milliárd dollárt, ami 3,8 százalékos bővülést jelent az előző évi 713,6 milliárd dollárral szemben – áll a Dentsu nemzetközi kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ közel 60 országára kiterjedő előrejelzésében, melyet a Media1-hez is eljuttatott. A magyarországi reklámköltések idén nagyjából a nemzetközi várakozásoknak megfelelően alakulnak majd.