Az RTL most először árult el adatot a streamingplatformjával kapcsolatban, eddig kifejezetten titkos információként kezelték azt.
Kolosi Péter azt mondta, egy nagyon fontos lábbá nőtte ki magát a digitális platform.
Mint ismert, az elmúlt időszakban az RTL stratégiai partnerséget kötött a 4iG-hoz tartozó ONE Magyarországgal, így a ONE családi csomagjának ügyfelei az RTL+ Premium platformhoz is hozzáférést kapnak. Kolosi arra nem tért ki, hogy az RTL+ 700 ezres felhasználószámán belül mennyien érkeztek ebből az üzleti konstrukcióból , illetve hogy hány felhasználó fizet ténylegesen a szolgáltatásért.
Kolosi azt mondta, az RTL stratégiáját igazolják a magyar közönség tartalomfogyasztási szokásai: a magyar nézők több mint egynegyede, 26 százaléka már nem lineáris formában fogyaszt televíziós tartalmat, azaz tovább nőtt az „other” kategóriába tartozó, streaming és digitális platformokon történő fogyasztás aránya.
A tartalomért felelős vezérigazgató-helyettes azt mondta, Az RTL a magyar médiapiac első olyan szereplője, amely integráltan, a lineáris televíziózás és a streaming erejét egyesítve a legnagyobb elérésre tesz szert. Állítása szerint a 18–59 éves korosztályban, főműsoridőben mindössze átlagosan napi 15.000 néző a versenytárs és az RTL különbsége, ugyanakkor ezt az RTL műsorainak digitális elérése többszörösen meghaladja, így az RTL tartalmai a legszélesebb közönséghez jutnak el. (Az RTL a második helyre esett vissza a teljes napos és a főműsoridős adatok tekintetében egyaránt – az idei esték több mint kétharmadát elvesztette a Nielsen Közönségmérés adatai szerint – megj. a szerk.)
Kolosi Péter előadásában hangsúlyozta: az RTL stratégiájának alapja továbbra is a lineáris elérés, amelyre a digitális növekedés is épül, de a cél már a lehető legszélesebb elérés.
A vezérigazgató-helyettes kiemelte, hogy az RTL továbbra is a legnagyobb bizalmi tőkével rendelkező médiabrand a hazai médiapiacon. A közönség szerint az RTL kínálja a legjobb minőségű és leginnovatívabb hazai műsorokat, az RTL hírműsorai pedig évek óta a legmegbízhatóbb televíziós hírforrásnak számítanak Magyarországon. Kolosi a Reuters Institute kutatására hivatkozva állította ezt.
Thomas Rabe, az RTL Csoport vezérigazgatója idén januárban azt mondta, hogy 2026-ra nyereségessé kívánják tenni az RTL+ streamingplatformot. Az Kolosi szavaiból nem derült ki, hogy a profitábilis teljesülésével hogy állnak.
Az RTL-es vezető néhány további, elsősorban műsorokra vonatkozó bejelentést is tett, amelyekről különálló hírben számoltunk be. A Media1 idén is ott van a Big Picture konferencián, amelyet a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) szervezett – folyamatosan további tudósításokkal jelentkezünk a Big Picture konferenciáról.
Megvan, mikor debütál az RTL-en az új Kész Átverés – íme az előzetes
Új évadot rendelt az RTL az Ingatlanvadászokból – elindult a jelentkezés
Itt az újabb bizonyíték: megszűnik a Comedy Central, a Teen Nick és Paramount Network
Megbírságolta a Médiatanács a Partizánt – a Rádió 1 újabb frekvenciapályázatot nyert
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.