Az Atmedia és az RTL Saleshouse, valamint a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) közös közleményben tudatta szerdán délután, hogy 2024 december végével az Atmedia és az RTL Saleshouse hivatalosan is csatlakozott a MEME-hez.
Az RTL Saleshouse az RTL Magyarország reklámértékesítő háza, mely 2022 októberéig R-Time néven volt ismert. Az RTL Saleshouse az RTL saját csatornái mellett például az AMC Networks-csatornáinak és az Antenna Group csatornáinak (Viasat3, Viasat6 stb.) reklámidejét is értékesíti.
Az Atmedia Mészáros Lőrinc érdekeltsége: ez a cég értékesíti például az MTVA csatornáinak (M1 stb.), a TV2 Csoport csatornáinak, valamint több más szereplő, például a Network4 Media Group csatornáinak, az ATV Csoport csatornáinak, a HírTV-nek, a Disney Channelnek és több más tévécsatornának a reklámidejét, de értékesítenek online felületeket és rádiós reklámidőt is.
A MEME a magyarországi televíziós cégek érdekképviseleti szervezete, amelynek mostanáig kizárólag televíziós médiavállalatok voltak a tagjai. A MEME szervezi az évente megrendezett Big Picture nevű tévés konferenciákat is.
A magyar televíziós piac két legmeghatározóbb reklámértékesítő cégének csatlakozása a tévés szakmai szervezethez mérföldkőnek számít, mivel a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete most először nyitotta meg a kapuit hivatalosan a televíziós saleshouse-ok előtt, bár mindkét szereplővel, az Atmediával és az RTL Saleshouse-zal is szoros volt már eddig is a kapcsolat. (Borítóképünkön például az látszik, amint Kosaras Klaudia, az Atmedia képviseletében adott elő korábban a Big Picture konferencián.)
Tóth Csaba, a MEME elnöke elmondta:
„A televíziós magyar piac két meghatározó értékesítő-háza hosszú évek óta szoros együttműködésben dolgozik a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületével, folyamatosan komoly kutatásokkal, szakmai anyagokkal segítik az egyesület és az iparág munkáját, és a Big Picture konferenciának is aktív, lelkes résztvevői minden évben. Jó ideje napirenden volt már a csatlakozásuk a televíziós szakma érdekvédelmi szervezetéhez. Büszke vagyok rá, hogy ez most végre megtörténhetett. Meggyőződésem, hogy az Atmedia és az RTL Saleshouse belépése komoly erősítést jelent a MEME számára mind reklámpiaci, mind pedig az érdekérvényesítés területén.”
Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója a bejelentés kapcsán elmondta:
„A MEMÉ-vel való együttműködésünk a Big Picture konferenciáknak köszönhetően már évtizedes múltra tekint vissza. Nagy öröm és megtiszteltetés számunkra, hogy mi is tagok lehetünk, hiszen így már nemcsak támogatóként, hanem aktív partnerként is lehetőségünk van részt venni az egyesület piacépítő munkájában.”
Dudás Gergely, az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese így nyilatkozott:
„Nagy öröm számunkra, hogy az RTL Saleshouse is csatlakozik a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületéhez (MEME). Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a MEME történetében először nyitotta meg kapuit a televíziós saleshouse-ok számára is, és mi is részesei lehetünk ennek a fontos lépésnek. Annál is inkább fontos és úttörő lépésnek tartjuk a saleshouse-ok csatlakozását, hiszen a hirdetési piac még hosszú évekig az ágazat legfontosabb bevételi forrása marad. Ez az együttműködés is lehetőséget teremt számunkra, hogy aktívan hozzájáruljunk a magyar médiapiac fejlődéséhez és a televíziós iparág további sikereihez. Várakozással tekintünk a közös munka elé, és bízunk benne, hogy közösen még több értéket teremthetünk a nézőink, az iparágunk és a partnereink számára.”
A MEME közleménye szerint „a MEME-tagság révén az Atmedia és az RTL Saleshouse nemcsak a hazai televíziós iparág érdekeinek érvényesítéséhez járulhat hozzá, hanem aktívan részt vehet a piac további fejlesztésében, kutatásokkal és szakmai együttműködésekkel. A csatlakozás erősíti a MEME szerepét a reklámpiacon és a médiapiaci szabályozás területén is”.
Mészáros Lőrinc fillérekért szerezhette meg a közmédia reklámfelületein kaszáló céget
Mészáros Lőrinc Atmedia nevű cége több milliárddal növelte az árbevételét egy év alatt
Reklámokért olcsóbban – érkezik az RTL+ új, reklámokat is tartalmazó verziója
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: Az Atmedia 2024-es médiaportfólióját ismerteti Kosaras Klaudia, az Atmedia értékesítési igazgatója. Fotó: Szalay Dániel / Media1