A Central Médiacsoport épülete Budapesten, a Montevideo utcában.

Távozik Bognár Bálint és külföldi szakember kerül a Central Médiacsoport felsővezetésébe

Külföldről érkezik új felsővezető a 24.hu-t, a Nők Lapját és több más médiumot kiadó Central Médiacsoporthoz Petr Bednar személyében, aki korábban Csehország egyik vezető médiavállalatánál, a Vltava Labe Mediánál tevékenykedett digitális igazgatóként. Bognár Bálint, aki 2005 óta dolgozott a Central Médiacsoportnál és legutóbbi pozíciójában digitálisüzletág-igazgató volt, távozik a médiacégtől, mely együttműködési megállapodást kötött a Financial Times Strategies-zel a szervezet átalakítása érdekében. Más változás is lesz a médiavállalat működésében és szervezeti felépítésében.

A Central Médiacsoport (hozzájuk tartozik a 24.hu, a Nők Lapja, a Story, a Best, az NLC és több más online és nyomtatott sajtótermék) a mai napon bejelentette, hogy tovább folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. E változások részeként július 1-jétől csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország egyik vezető médiavállalatánál, a Vltava Labe Mediánál Chief Digital Officer (digitális igazgató) pozícióban felelt az adatvagyon-gazdálkodásért. A Central Médiacsoport a vállalati átalakítás során ezentúl tanácsadó partnerként együtt dolgozik a Financial Times Strategies-zel, a The Financial Times médiapiaci átalakításra szakosodott üzletágával — derül ki a Media1-nek megküldött közleményből.

19 év után távozik Bognár Bálint digitálisüzletág-igazgató

Az átalakítás következtében Bognár Bálint digitálisüzletág-igazgató távozik a Central Médiacsoporttól, aki hosszú évek óta hozzájárult a Central sikereihez.

Bognár Bálint a Central Médiacsoport Bognár Bálint digitális üzletágigazgatója
Bognár Bálint a Central Médiacsoport távozó digitális üzletágigazgatója / Fotó: Central Mediacsoport / Media1-archívum

Bognár Bálint 2005-ben érkezett projektmenedzserként a Startlap csoporthoz, ahol a digitális szolgáltatások elindításáért felelt, majd később a Startlap csoport vezetője lett. 2014-től a termékfejlesztés mellett üzleti területtel is bővült a feladata, először a Central digitális női, majd férfi portfóliójáért felelt. 2018 májusától töltötte be a digitálisüzletág vezetői szerepet és vezette az egyik legnagyobb hazai digitális portfóliót. Az elmúlt években kulcsszerepe volt a portfólió fejlesztésében, új márkák bevezetésében (Refresher), illetve több mérföldkőnek számító projektben is részt vett a Central képviseletében. 2019 óta tagja a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) elnökségének.

(UPDATE: Néhány hónappal fenti hírünk közzététele után az Indamedia csoport bejelentette, hogy Bognár Bálint hozzájuk igazolt és kapott a cégcsoport egyik cégénél vezérigazgató lett – erről ITT olvashatnak bővebben.)

Bognár Bálint az Indamedia Csoporthoz igazolt

Új üzleti modelleket dolgoznak ki

A vállalat tájékoztatása szerint a Central Médiacsoport tisztában van azzal, hogy a változás elkerülhetetlen annak érdekében, hogy minőségében és hatékonyságában fenntartható lapkiadó maradhasson. A Central domináns hazai piaci pozíciója olyan gazdasági stabilitást tesz lehetővé, melynek bázisán a kiadó el tud indulni a növekedés irányába. A hosszútávú cél, hogy a hagyományos digitális, valamint print lapkiadáson túl olyan új üzleti modelleket dolgozzanak ki, amelyek nem csak a hagyományos hirdetési bevételekre épülnek. Ennek a stratégiai gondolkodásnak köszönhető, hogy elindították a saját kreatív és produkciós ügynökségüket a Central Contentet, valamint a szlovák piacról átemelt Refresher magazint, de további termékfejlesztésekkel készül a 24.hu is, és a korábban sikeres rendezvény üzletágukra is egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek.

Vági Róbert, a Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese
Vági Róbert, a Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese

„Az eddigi céges struktúránk adott egyfajta belső stabilitást, de tisztában vagyunk vele, hogy 2024-ben az integrációnak és a márkafókusznak elengedhetetlen szerepe van. Az erős print márkáinkra már nem szimplán nyomtatott kiadványként szeretnénk tekinteni, a digitális termékfejlesztések ezekben az esetekben is elkerülhetetlenek. Hisszük, hogy folyamatos fejlődéssel és új üzleti modellek bevezetésével biztosíthatjuk, hogy hatékony médiavállalat maradjunk, és nemzetközi szinten is képesek legyünk megerősödni”

– mondta Vági Róbert, a Central Médiacsoport vezérigazgató-helyettese.

Régiós terjeszkedésben

A Central Médiacsoport céljai közt szerepel, hogy nemcsak Magyarországon, de a régióban is képes legyen fontos tartalomszolgáltatói szerepbe kerülni, további akvizíciókkal, valamint meglévő, a hazai piacon már jól ismert márkák külföldi bevezetésével.

A kiadói törekvéseknek köszönhetően a cég már több V4-es országban is jelen van. A Central Csoport részesedést vásárolt a lengyel Gremi Mediában, és tulajdonrésze van a szlovák Refresher magazinban, amelyet bevezetett a magyar piacra is, de több jól ismert magyar márka régiós debütálásáról is folynak tárgyalások.

Az új felsővezető tervei

Az átalakítás részeként érkezik július 1-jétől a Central Médiacsoporthoz Petr Bednar, aki a digitalizálódásban már előrébb tartó cseh piacról hozott tapasztalataival segíti majd a Central Médiacsoport működését digitális és üzletfejlesztési igazgatóként. Bednar a Vezetői Testület tagjaként közvetlenül a vezérigazgató-helyettesnek tartozik beszámolási kötelezettséggel, emellett ő felügyeli a teljes print és online tartalomgyártást, valamint a termékfejlesztést.

A szakember 23 éves pályafutása alatt számos vezetői pozíciót betöltött, és az ő nevéhez fűződik többek között a csehországi Ringier és a korábban print fókuszú Mladá fronta online portfóliójának felépítése. Petr Bednar nyolc éve dolgozik Csehország egyik legnagyobb lapkiadójában az igazgatótanács tagjaként, valamint Chief Digital Officer pozícióban felelt a digitális üzletfejlesztésért. Petr Bednar feladata lesz vezetőként az új bevételi modellek kialakítása, az AI-lehetőségek feltérképezése és alkalmazása, az adatalapú működés meghonosítása, valamint a meglévő print és online portfólió üzemeltetése, fejlesztése és átalakítása, korszerűsítése.

A print és online integrációt előtérbe helyező szervezeti átalakítás keretében Lipták Tímea pozíciója is megváltozik. A korábban szinte teljesen print üzletág kiegészül olyan digitális nagy márkákkal is mint az nlc, a Házipatika vagy a Krémmánia, így Lipták Tímea női digitális és magazin üzletág-igazgatóként folytatja munkáját a cégnél. A digitális portfólióigazgatók pozíciója és szerepe nem változik.

Lipták Tímea női digitális és magazin üzletág-igazgatóként folytatja tovább a munkát
Lipták Tímea női digitális és magazin üzletág-igazgatóként folytatja tovább a munkát

A modern, új bevételi lábak kialakítására alkalmas cégstruktúra megvalósításában a Central Médiacsoport tanácsadóként a Financial Times Strategies-zel működik együtt. A brit gazdasági napilap, a The Financial Times vállalata nemzetközi szakértelmét használja arra, hogy világszinten fejlessze a legkülönbözőbb médiavállalatokat.

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: A Central Médiacsoport épülete Budapesten, a Montevideo utácban. Fotó: Ladányi András, Media1

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások