Gazdasági Versenyhivatal, GVH, logó

Eljárást indított a Foodora ellen a GVH – reagált a hírre a vállalat

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított a Foodora online ételrendelési portál tulajdonosával szemben. A GVH azt feltételezi, hogy az e-kereskedelmi cég nem megfelelő kommunikációt folytatott kuponos kampánya során.

A nemzeti versenyhatóság gyanúja szerint a Foodora nem tájékoztatta megfelelően a fogyasztókat a 2023 őszén hirdetett kuponakciójáról, és az általa alkalmazott rendszerhasználati díj felszámításáról.

A GVH ezért versenyfelügyeleti eljárást indított a Delivery Hero Hungary Kft.-vel szemben, amely az egyik legnagyobb hazai online ételrendelési portál, a Foodora tulajdonosa és üzemeltetője.

A vállalkozás a 2023. szeptember 4. és 2023. október 31. közötti kuponakciójában 2000 forint kedvezményre és ingyenes szállításra jogosító kupont hirdetett a fogyasztóknak. A Gazdasági Versenyhivatal azonban észlelte, hogy a cég vélhetően nem nyújtott megfelelő tájékoztatást arról, hogy e kuponra csak akkor jogosultak a fogyasztók, ha a rendelésük végösszege meghaladja a 6000 forintot. A GVH észlelte továbbá, hogy az eljárás alá vont vállalkozás az általa alkalmazott rendszerhasználati díj felszámításáról, annak bevezetése óta időszerűtlen módon tájékoztatja a fogyasztókat. Ezen magatartásokkal a vállalkozás valószínűsíthetően megsértette a vonatkozó fogyasztóvédelmi szabályokat.

A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

Frissítés 15:49

Hírünk megjelenése után reagált a Foodora is. Azt írják:

„A foodora számára a fogyasztók érdekeinek védelme és a jogszabályok tiszteletben tartása kiemelten fontos, éppen ezért az értékesítési kommunikációnk minden esetben összhangban van a vonatkozó rendelkezésekkel.  A márkát működtető Delivery Hero Hungary Kft. megkapta a Gazdasági Versenyhivatal tájékoztatását a vizsgálat elindításáról. A vállalat szerint a fogyasztókat a jogszabályoknak és az iparági gyakorlatnak megfelelően tájékoztatták a rendszerhasználati díj felszámításáról és a kampány egyéb feltételeiről. A Delivery Hero Hungary Kft. mindenben együttműködik a hatósággal és minden szükséges információt megad az őszi kampánnyal kapcsolatos félreértések tisztázásához, és az ehhez kapcsolódó értékesítési aktivitásokkal kapcsolatban.  A vállalat eddig is, és ezután is mindent megtesz annak érdekében, hogy a fogyasztókat átláthatóan és egyértelműen tájékoztassa a meghirdetett akciókról, és arra törekszik, hogy minden fogyasztó a lehető legjobb vásárlói élményt kapja, amikor a foodora applikációt használja.”

Nem vizsgálja a GVH az Ingatlan.com, a Jófogás, a Használtautó, az Autónavigátor és a Vatera összefonódását

Lecsapott a TikTokra a Gazdasági Versenyhivatal, majd olyan vállalásokat tett a platform, amelyeknek nemzetközi kihatása lehet

Lezárult az online szálláspiacot elemző átfogó GVH-s vizsgálat – rögtön reagált rá a Szállás.hu

Eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal a DIGI tájékoztatási gyakorlatával kapcsolatban

További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon. Megtalálhat minket Facebookon, és feliratkozhat napi hírlevelünkre is!

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások