Dr. Sós Péter János, a Magyar PR Szövetség Örökös Tagja, az MPRSZ online pr-szótárának alapító-főszerkesztője

Megjelent a Magyar PR Szövetség online pr-szótára

Az új webes szakszótár könnyen szerkeszthető, és a készítők várják is a további kifejezéseket a felhasználóktól.

Hiánypótló kiadványként mutatta be a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) az októberi Drinks&Links rendezvényén a most megjelent online pr-szótárát. A szervezet közleménye emlékeztet, több mint negyedszázada készült már egy angol-magyar pr-szótár könyv formában, de azóta olyan sokat fejlődött a szakma és változott a világ, hogy a public relations néhány hazai nagyágyúja úgy döntött, itt az ideje egy friss, online verziónak.

Az új, webes szótár alapító-főszerkesztője dr. Sós Péter János címzetes egyetemi tanár (borítóképünkön), lektorai pedig dr. Rácz Gábor PhD és Sárosi Péter, mindhárman az MPRSZ Örökös Tagjai. A kommunikációs jogi szókészlet dr. Buday-Sántha Andrea PhD habilitált főiskolai docens munkájának eredménye, míg a válságkommunikációs szókészlet összeállításában Böhm Kornél kríziskommunikációs szakértő vállalt fontos szerepet.

A PR Szótár több mint 330 szócikket tartalmaz, 11 témában, a lobbytól a médián keresztül a márkázásig, és tisztába teszi a pr, a reklám és a marketing alapfogalmait is. A készítők nem titkolt célja volt egyrészt a szakszavak tisztázása, másrészt az egyetemisták és pályakezdők segítése az eligazodásban a kommunikációs szakmák nyelvezetében és a fordításban.

„Mivel én szinte naponta találkozom egyetemistákkal és Z generációs pályakezdőkkel, számomra erősen érezhető volt egy ilyen, fogalommagyarázó szógyűjtemény igénye. Azért is kezdtem bele ebbe a nagy munkába”

– mondta dr. Sós Péter János, a PR Szótár alapító-főszerkesztője, aki szerint komoly rangot jelent, hogy kiváló szakemberek segítették az összeállításban és az értelmezésekben.

„Egy hasznos és technológiailag is korszerű tudástár automatizálható SEO-val, vagy egy a keresők által is látható módon újraszerkesztett, publikált, és így organikus találatokat is hozó pdf file nagyon jó megoldás az elkészített tartalmak jobb, hatékonyabb hasznosítására”

– tette hozzá Szenes Gábor, a PR Szótár technológiai hátterét biztosító Pressonline alapító-tulajdonosa.

Az online szakszótár ISBN számot is kapott. A kétnyelvű kiadvány (a szócikkek magyarul és angolul, a magyarázatok magyarul olvashatók) a SaaS (Software as a Service) alapú Pressonline CMS alkalmazásra épült. A választott platform biztosítja, hogy a szótár könnyen szerkeszthető legyen, és a készítők várják is a további szavakat, kifejezéseket a felhasználóktól.

Gyerekek online bántalmazásáról szóló kiadvánnyal jelentkezett az NMHH

Digitálisra váltott az Otthonok és Megoldások magazin

Rogán Antal tárgyal a Magyar Reklámszövetséggel a reklámadó felfüggesztésének meghosszabbításáról

További híreket érhet el a Media1.hu oldalon. Követhet bennünket Facebookon is.

Borítókép: Dr. Sós Péter János, a Magyar PR Szövetség Örökös Tagja, az MPRSZ online pr-szótárának alapító-főszerkesztője. Fotó: MPRSZ

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások