Az autópályát használók utazásainak szerves része a matricavásárlás és -használat, akár csak akkor, ha pihenni mennek valahova vagy pedig munkából kifolyólag napi szinten kell használni az autópályákat. Bajban is lennénk, ha nem lenne mód az autópálya-matrica átírására, hiszen számtalan eset adódhat, amikor erre kényszerülünk.
Szerencsére nincs ilyenről szó. Magyarországon mindegyik kategóriájú autópálya-matrica átíratható, a pest megyei matrica is. Az idei, 2023-as matrica típusokat az Autopalyamatrica.hu weboldalon tételesen lehet tanulmányozni, valamint részletes leírás olvasható hazánk díjköteles úthálózatáról is.
Az átírások okairól általában
Számos ok merülhet fel, amikor át kell írni a matricát, és fontos tudni, hogy mindegyik esethez külön eljárás tartozik, tehát annak kell a részleteit megismerni. A leggyakoribb eset, amikor átírásra kerülhet sor, az az, amikor egy személygépjármű esetében tulajdonosváltás történik. De előfordulhat lopás vagy az autó totálkára esetén is, hogy az átírás ügyes-bajos adminisztrációjával kell foglalkoznunk.
Az Autopalyamatrica.hu érvényességi oldalán könnyen ellenőrizheti, hogy a megvásárolt matricájával utazhat-e még, és ha igen, meddig. Ugyanis az előbbiekben említett előnyök mellett könnyen előfordulhat, hogy a vásárlás és a tényleges közlekedés megkezdése között hosszabb idő is eltelik, és nem úgy alakulnak a dolgok, mint ahogy elterveztük. Ajánlatos ennek ellenőrzése, mielőtt megkezdjük az átírást intézni.
Az intézés helyszínei
Bármi legyen is az az indok, amely miatt a matrica átíratására kell, hogy sor kerüljön, minden esetben a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató, azaz a NÚSZ Zrt. az illetékes. Fel kell keresnünk ennek a szervezetnek az ügyfélszolgálati irodáját, hogy el tudjuk indítani a folyamatot. Ezt megtehetjük személyesen, de akár online, e-mailben vagy telefonon is kérhetünk segítséget.
Az átíratás költsége nem sok, 1.470 Ft minden alkalommal, függetlenül az ügymenet fajtájától. Az ügyintézés sem bonyolult, viszont amivel tisztában kell lenni, hogy az egyes eljárásokhoz milyen dokumentumok beszerzésére és beadására van szükség.
Ha Ön nincs ezekkel tisztában vagy kérdése adódna, akkor mindent megtalálhat az Autopalyamatrica.hu oldalon, de ha mégsem, akkor ismét irány a NÚSZ Zrt. weboldala. Ajánlott már előre tájékozódni, és ha van kérdésünk, akkor már azzal fordulni az illetékes szervhez.
Leggyakrabban szükséges dokumentumok
Előfordulhat, hogy csak egy rendszámcsere miatt szükséges az átírás, azaz nem változik az autó tulajdonosának vagy üzembentartójának sem a személye, ilyenkor ezt kell igazolni, illetve, hogy ténylegesen létrejött a rendszámtábla cseréje. Mindig szükség van az átíráskor mindkét jármű forgalmi engedélyére is.
Adás-vétel esetén igazolni kell az eladás megtörténtét, és az új jármű forgalmi engedélyét is fel kell mutatni. Ha valamit elírtunk, akkor ezeket is magunkkal kell vinnünk, de tudnunk kell, hogy ilyenkor karakterenként 1.470 Ft a javítás díja.
(x) hírdetői tartalom