podcast mikrofon

Milyen a jó podcast cím? (x)

Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

Bármilyen szöveget készítünk, legyen az írásbeli vagy szóbeli megnyilatkozás, fontos a címe, hiszen összefogja a szöveg egészét. A nyelvészet külön ága, a szövegtan foglalkozik a címadás kérdéskörével, mint a szöveg egészére ható jelentésbeli, globális kapcsolóelemmel. Egy podcast készítése során is fontos lépés az optimális cím megtalálása.

Miért kell a jó cím?

Az utóbbi években a podcast formátum egyre népszerűbb Magyarországon is, így meg kell küzdenünk a hallgatóság figyelméért. Egyre több cég készíttet podcastot a céges márka népszerűsítése miatt vagy toborzási céllal. Hírességek is szívesen használják a podcastot marketingeszközként a feliratkozók számának növelésére.

Persze a mennyiség a minőség rovására is mehet, ezért fontos, hogy profi céget bízz meg a műsor elkészítésével. A Brocasterz podcast ügynökségnél ezt a profizmust megtalálod.

A felgyorsult információs társadalomban a közönség néhány pillanat alatt fogja eldönteni, hogy a sok információ közül a te podcastodat meghallgatja-e? A címmel találkozik legelőször, tehát ez alapján fog dönteni. Ha a műsor neve felkelti az érdeklődését, meghallgatja, ha nem, figyelmen kívül hagyja és továbbgörget.

Egy podcast esetében a műsor nevén kívül az adott adás címe, a rövid leírás, az adásborító és az arculat egyaránt fontos, hiszen ezek kelthetik fel a hallgatóság érdeklődését a műsor iránt.

A figyelemfelkeltő cím ismérvei

A podcast címe feleljen meg a célközönségnek. Ez nemcsak a műsor és az adás címére, hanem az egyes alfejezetek címére is értendő. Nem kell mindenkinek megfelelni, de a kiválasztott célközönség szóhasználatát, stílusát érdemes alkalmaznod.

A cím ne legyen túl hosszú, de túl rövid sem, hiszen tartalmasnak kell lennie ahhoz, hogy érdeklődést váltson ki. Kapcsolódjon a témához, de legyen frappáns. Alkalmazhatsz egyedi szóviccet, kétértelmű kifejezéseket is, de fontos, hogy érthető legyen a mondanivalód.

A cím ne legyen megtévesztő, mert a közönség a minőségi tartalmat várja el tőled. Azt szeretné kapni, amire a cím alapján számít.

Hogyan találod meg a legfrappánsabb címet?

A címadás nem feltétlenül gyors folyamat. Lehet, hogy bevillan egy jó cím, ezt érdemes feljegyezned. Ha azonban meg akarod találni a legjobbat, érdemes ötletelni rajta. Az ötletelés során kulcsszavakban gondolkozz, ezeket gyűjtsd össze. Lehet, hogy éppen több kulcsszó kombinációja lesz a megfelelő cím.

A kulcsszavaknak a SEO szempontjából is fontos szerepük van, ezért érdemes a figyelemfelkeltő címhez egy kicsit hosszabb, kulcsszavakat is tartalmazó alcímet kapcsolni. Érdemes több variációt kitalálni, és a célközönségnek – életkorban, érdeklődésben – megfelelő kollégáid véleményét kikérni.

Műsortervezésnél tehát fontos a címekre figyelmet fordítani, hiszen a jó cím úgy címkézi fel a műsorodat, hogy magával ragadja a közönség figyelmét.

(x) hirdetői tartalom

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások