Újszerű megközelítést választott előadása illusztrálására Fischer Gábor, a TV2 Csoport programstratégiai és tartalomgyártási igazgatója a budapesti Big Picture 2026 konferencián. Az előadás vizuális megjelenítéseként egy futurisztikus, intergalaktikus világban keltette életre önmagát, a TV2 legismertebb sztárjait és az elnök-vezérigazgatót, így mutatva be az év eddigi nézettségi eredményeit és a jövőbeni programterveket egy galaxisokon átívelő találkozó keretében.
Fischer azzal kezdte, hogy amit a TV2 Csoport és személyesen ő az elmúlt évben megígért, az teljesült, hiszen immáron több éve minden fontos korcsoportban, egész nap és főműsoridőben is stabilan vezet a TV2 portfóliós szinten és önálló csatornaként is, vagyis piacvezetőnek mondhatják magukat, amit annak köszönhetnek, hogy folyamatosan figyelik a nézői elvárásokat. Fischer sorra mutatta be a tévés szakmában etalonként figyelt Nielsen Közönségmérés mérőműszeres nézettségi adatait, amelyek a piacvezető pozíciót valóban elvitathatlanul alátámasztják. A programstratégiai tartalomgyártási igazgató néhány Nielsen adattal azokat a vélekedéseket is cáfolta, hogy a TV2-t zömében az idősek nézik – valójában a fiatalok körében is nézett csatornáról van szó, a 20-as, 30-as, 40-es és 50-es éveikben járó korosztályok körében is a TV2 a legnépszerűbb.
A 18–29 évesek körében például a TV2 idei átlagos közönségaránya 9,1%, míg az RTL-é 4,5% – mutatta be Fischer a Nielsen Közönségmérés egyik adatát.
A TV2 egyébként olyannyira fölényesen vezet, hogy bár a 2025-ös évből még hátravan majdnem két hónap, statisztikailag mostanra gyakorlatilag lehetetlenné vált, hogy ne a TV2 nyerjen nyerje az idei évet is, legfeljebb a különbség lehet már csak kérdés. Fischer Gábor ugyanakkor azt mondta, nem kívánnak hátradőlni, és már most javában készülnek a 2026-os produkciókra, sőt a legfontosabb 2027-es nagyszabású produkciókra is.
Fischer bejelentette azt is, hogy 2026 januárjától ők is átállnak az úgynevezett Vendég nézőket is tartalmazó lineáris share nézettségi adatok kommunikációjára – így minden tekintetben jól összehasonlíthatók lesznek a TV2 és az RTL nézettségi adatai – az egységes kommunikáció iparági érdek.
Fischer kitért arra is, hogy megszűnik a FEM3 helyén elindított TV2 Klub csatorna – helyére ismét a FEM3 kerül majd, vagyis 2026-ban visszakapja eredeti nevét a csatorna.
„Érdekel ez bárkit főnök? Ő már nincs itt” – hangzott el tréfásan, a közönség nevetését is kiváltva a TV2 kapcsolódó kisfilmjében, arra utalva, hogy Pavel Stanchev, a volt vezérigazgató, aki 2023-ban a TV2 Klubra való átnevezést bejelentette a Big Picture 2024 konferencián, idén tavasszal távozott a cégtől.
Fischer Gábor elmondta, hogy Tischler Petra személyében új séf csatlakozik Vomberg Frigyeshez és Krausz Gáborhoz a Séfek Séfe című gasztovetélkedő új évadában, ezenkívül jön az Eskü, megváltozom! című scripted reality 1. évada Aurelióval, továbbá a Lakásvadászok című ingatlanos reality, amelyben ingatlanosok versenyeznek – a műsort Lékai-Kiss Ramóna vezeti. A TV2 programstratégiai és tartalomgyártási igazgatója megemlítette, hogy ezekben a napokban indul a hozzájuk átigazolt és megújult Észbontók, majd Fischer rövid részletet mutatott be a Bachelor – A Nagy Ő következő évadából, amelyben Stohl András keresi majd az új szerelmét. A műsorban a színész-műsorvezető egy egészen egy új arcát ismerhetik meg a nézők.
Fischer azt mondta, olyan jól állnak a nézettségi versenyben, hogy „nincs igazán újdonságkényszerük”, de újdonságként érkezik majd A szemfényvesztő – Hazudj, ha tudsz!
Ez egy olyan, egy kastély könyvtárszobájában játszódó taktikai gameshow lesz, amelyben azt kell kitalálni, ki a beépített ember, vagy úgy jobban tetszik, az áruló egy társaságban.
Minden adásban öt játékos közösen válaszol a feltett kérdésekre, hogy minél több pénzt gyűjtsenek, miközben próbálják kideríteni, ki közülük a szemfényvesztő – az a versenyző, aki minden kérdésre előre tudja a választ, és nem saját tudására hagyatkozik. Ha nem sikerül leleplezni, ő viheti haza a nyereményt. Az új formátumhoz új műsorvezető is társul, akinek kilétét egyelőre titok övezi.
Íme a műsor előzetese.
Természetesen lesz Ázsia Expressz és a Kísértés, VIP kiadással a Kincsvadászok és a Farm, a szívhez szóló Újratervezés és a logikai vetélkedő, az 1% Klub. Érkeznek továbbá az énekes gigashow-k, a Megasztár és A Nagy Duett, Dancing with the Stars, valamint erős hollywoodi és magyar filmes kínálattal is készül a csatorna.
Fischer Gábor azzal zárta intergalaktikus előadását, hogy a következő időszakra az a feladat, hogy továbbra is fenntartsák és tovább erősítsék a piacvezető pozíciót, de ez azért nem lesz nehéz, mert a nézők igényeit igyekeznek kielégíteni.
Folyamatosan tesszük közzé tudósításainkat a Big Picture konferenciáról – Kolosi Péter (RTL) bejelentéseit például ITT és ITT olvashatják, de írtunk már a Big Picture Awards zsűrijéről is.
Kolosi Péter elárulta, hány felhasználója van az RTL+ platformnak
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.