Balásy Gyula, a New Land Media Kft. és a Lounge-csoport tulajdonos-cégvezetője

Gigantikus állami pénz Balásy Gyuláéknak: 24 milliárdos megbízás

A kormányközeli New Land Media és a Media Dynamics Kft. lett a befutó a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) médiaügynökségi és kutatási feladatok ellátására kiírt tenderén. Akkor még nem voltak ismertek a számok, most azonban kiderült, pontosan mennyi közpénzt szán a marketinges feladatokra a kormány: a keretmegállapodás értéke 24 milliárd forint.

Közbeszerzési eljárást írt ki tavaly december 24-én a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) a Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt. és a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. részére médiaügynökségi és kutatási feladatok ellátására. A kormány a következő feladatokra keresett vállalkozókat: „Magyarország turisztikai célú népszerűsítése, a külföldről beutazó turizmus erősítése, magasabb státuszú utazók, valamint a belföldi lakosság megszólítása, a magyar turisztikai szolgáltatások fejlődésének kommunikálása a megfelelő célcsoportok felé”.

A kommunikációs kampányokat nemcsak lebonyolítani, de mérni és értékelni is kell, továbbá el kell látni a hazai közterületi megjelenések nyomdai gyártási feladatait, és kutatni is kell. Az NKH évente legalább 6 db komplex kampánnyal számol, amelyből kettő belföldön, négy pedig külföldön zajlana.

A tervezett külföldi helyszínek: Amerikai Egyesült Államok, Kína, Koreai Köztársaság, Egyesült Királyság, Németország, Olaszország, Spanyolország, Svédország, Dánia, Norvégia, Finnország, Franciaország, Izrael, Ausztria, Románia, Lengyelország, Csehország, Szlovákia és Szerbia. Egyéb potenciális régiók/célországok lehetnek: Japán, Törökország, Svájc, Írország, India, Ausztrália, Mexikó, Brazília, Öböl-menti országok, Benelux államok és Horvátország.

Február közepén az EKR-be feltöltött dokumentumokból azután kiderült, hogy a keretmegállapodást a Media Dynamics Kft. és a Balásy Gyula nevével fémjelzett New Land Media nyerte (alvállalkozóként bevonva a Századvég Közéleti Tudásközpont Alapítványt), miután a másik ajánlattevőt, a bormarketingért felelős kormánybiztos Rókusfalvy Pál érdekeltségét, a Roxer Kommunikációs Ügynökség Kft.-t kizárták. Azt viszont nem lehetett tudni, pontosan milyen összegről szól majd a szerződés.

Most viszont közzétették a hivatalos eredménytájékoztatót, amiből kiderült, hogy a megbízás összesen 24 milliárd forint értékű lesz – írja az Átlátszó.

Nem először

A lap felidézte, hogy a két cég nem először kapja meg ezt a feladatot. 2019-ben például 10 milliárd forintos állami keretszerződés keretében népszerűsíthették Magyarországot.

Akkor a cégeknek évi 9 átfogó kampányt kellett megvalósítaniuk, azokból hatot külföldön. Egy kampány minimum négy, maximum nyolc hétig tartott. Az európai országok nagy része mellett kiemelt fókuszként szerepelt a kampányokban Izrael, Kína, Oroszország, Amerikai Egyesült Államok és Kanada.

A tenderen indult még a Wavemaker Hungary Kft. is, de őket kizárták.

Majd 2021-ben is Balásyék lettek a befutók, akkor 12 milliárdos megbízást kaptak. Abban az évben senki más nem tett ajánlatot, így a New Land Media és a Media Dynamics Kft. könnyedén nyert.

Balásyék évek óta mindent visznek

Az 1979-es születésű Balásy Gyula 2004-ben alapította meg a Lounge Design Kft.-t, és már 2005-ben, az első nemzeti konzultáció idején dolgozott a Fidesznek. 2009-ben a józsefvárosi időközi választásokon az ő cége felelt Kocsis Máté kampányáért, majd a 2010-es önkormányzati választásokon már több városban is segítette a pártot. A Fidesz 2010-es országgyűlési választási győzelme után Balásy cégei folyamatos nyertesei lettek a kormányzati reklámmegrendeléseknek – idézi fel az Átlátszó.

2018-tól kezdődően a New Land Media és a Lounge Design monopolhelyzetbe került az állami kommunikációs piacon. Az ő nevükhöz fűződik a kék plakátos állami kampányok lebonyolítása is, amelyekre 2016 és 2022 között összesen 197 milliárd forint közpénzt költött el a kormány.

Kormányzati plakátkampány - Alex Soros keze eltűnt - Fotó: Ladányi András / Media1
Kormányzati plakátkampány – Alex Soros keze eltűnt – Fotó: Ladányi András / Media1

A két cég bevételeinek jelentős része főként a Rogán Antal felügyelte Nemzeti Kommunikációs Hivatal megbízásaiból származik.

(Átlátszó nyomán)

Balásy Gyuláról itt érhetők el korábbi kapcsolódó írásaink:

Még senkit sem hallgattak ki a Balásy-cégek állítólagos túlszámlázása ügyében gyanúsítottként

Beperelte a New Land Media-ügyben az Integritás Hatóság a Közbeszerzési Döntőbizottságot

A Diákhitel Központ megint Balásy Gyula cégeivel kötött szerződést

„Meghekkelt” közbeszerzés: Jogi útra terelte a New Land Media ügyét az Integritás Hatóság – interjú Biró Ferenc Pállal, az IH elnökével

Balásy Gyula közel 10 milliárdos osztalékot vesz ki a kormánypropagandát készítő New Land Mediából

Rogán Antal megtörte a hallgatást, de nagyjából mindent tagadott és kijelentette, soha többet nem ad interjút

Cenzúra után öncenzúra a Marketing&Mediánál: Balásy Gyulát ismét kihagyták a legbefolyásosabb médiások toplistájáról

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: Balásy Gyula, a New Land Media Kft. és a Lounge-csoport tulajdonos-cégvezetője. Fotó: YouTube / 444.hu

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások