Azáltal, hogy a Magyar Reklámetikai Kódex szövegét AI (Artificial Intelligence, azaz mesterséges intelligencia / MI) alkalmazásával tették hallgathatóvá, az etikus reklámozást elősegítő dokumentum megismerése és alkalmazása egyszerűbbé és használhatóbbá válik a mindennapi gyakorlat során – írja az ÖRT a Media1.hu-nak küldött hétfői közleményében.
Hozzátették: a szöveg feldolgozása és az AI narrációs rendszerének beépítése precíz technikai előkészítést igényelt, amelynek során a szakértői csapat a legújabb mesterségesintelligencia-technológiát használta fel, hogy végeredményként minden esetben pontos és élethű hanganyagok szülessenek. A hanganyagokhoz mesterséges intelligencia által generált borítóképek is készültek, amelyek vizuálisan is erősítik az etikus reklámozás üzenetét.
A projekt célja az volt, hogy a széleskörben elfogadott reklámetikai normagyűjtemény könnyen fogyasztható módon is rendelkezésre álljon a reklámkészítésben érintett szakemberek számára, illetve olyan célközönségeket is megszólítson mint a téma iránt érdeklődő fogyasztók és diákok, akik az új formátumnak köszönhetően saját tartalomfogyasztási szokásaihoz illeszkedően ismerhetik meg a Kódex tartalmát.
„Az AI technológia felhasználása ma már elkerülhetetlen a reklámszakma számára is, ezért fontos mérföldkő a mi munkánkban is, hogy egy ilyen meghatározó szakmai anyagot mint a 24 szakmai szervezet által elfogadott Magyar Reklámetikai Kódex, feldolgoztuk. Ezzel a technológiai lépéssel reményeink szerint megkönnyítjük a reklámszakemberek számára az reklámetikai tartalmának megismerését. A Kódex új formában történő közzététele tökéletes példája annak, hogyan kapcsolható össze a legmodernebb technológia az etikus reklámozás megismertetésével” – foglalta össze a Kódex új típusú megjelenítésének célját Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára.

„A mesterséges intelligencia alkalmazása ebben a projektben nagyszerű lehetőség volt számunkra, hogy megmutassuk, milyen széleskörben használható fel az AI jövő reklámkommunikációjában. Büszkék vagyunk arra, hogy hozzájárulhatunk egy ilyen jövőbemutató kezdeményezéshez, amely nem csak technológiailag, hanem szakmailag is kiemelkedő”
– tette hozzá Lőrincz Attila, a Doupla kreatív igazgatója.

A narrációk elérhetőek az ÖRT hivatalos weboldalán, YouTube-csatornáján, valamint podcast formájában is.
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.