Zaklató telefonhívás az éjszaka közepén ismeretlen számról.

Jelentősen megnőtt a magyarok hírközlési rezsije a szakhatóság szerint

Közel 21 ezer forint volt havonta egy átlagos háztartás hírközlési kiadása 2023-ban, ami 13 százalékkal több mint egy évvel korábban. Ezt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jelentette be csütörtökön piackutatási adatokra hivatkozva. A kiadások több mint felét a mobilszolgáltatás, vagyis a hanghívások és a mobiltelefonnal használt mobilinternet díja tette ki. A kutatási adatokból további érdekességek is kiderültek.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

Az NMHH éves rendszerességgel végez piackutatást a háztartások hírközlési szolgáltatásokkal való ellátottságáról. A felmérés alapján ezen szolgáltatásokra 2023-ban átlagosan 20.900 Ft-ot fizettek havonta, ez pedig 13 százalékkal több mint az előző évben.

Az NMHH azt hangsúlyozza, hogy a 13 százalékos növekedés még így is elmaradt az infláció átlagos mértékétől.

A költség jelentős részét a mobilszolgáltatás adja

A hírközlési kiadások több mint felét, havi 12.400 forintot a mobilszolgáltatás, vagyis a hanghívások és a mobiltelefonnal használt mobilinternet díja teszi ki. Ezt követi a tévészolgáltatás költsége (átlagosan 4.100 forint), majd az otthoni interneté (3.500 forint). Az otthoni, vezetékes telefont már kevesebben használják, így átlagosan csak 600 forintot költ erre egy háztartás, a szintén kevesek által igénybe vett hangszolgáltatáshoz nem kapcsolódó mobilinternetre pedig 300 forintot.

A hírközlési összkiadásokba a hatóság munkatársai nem számolták bele a streamingszolgáltatásokat, azt ugyanis az emberek jellemzően közvetlenül a tartalomszolgáltatónak fizetik. Érdemes megvizsgálni, hogy miként változott a szolgáltatások tartalma, hiszen a kiadások növekedését a több vagy jobb szolgáltatás iránti igény is indokolhatja. Ennek ellentmond, hogy 2022-ről 2023-ra az otthoni telefon igénybevétele jelentősen lecsökkent (42 százalékról 31 százalékra esett), illetve a hagyományos tévészolgáltatásra előfizetők aránya is kismértékben, de mérséklődött. A háztartásokban használt SIM-kártyák átlagos száma (ami 2023-ban 2,0 volt) és a többi szolgáltatástípus igénybevételének aránya pedig jelentősen nem változott. Vagyis elmondhatjuk, hogy a kiadások annak ellenére növekedtek, hogy az emberek inkább kevesebb szolgáltatást vettek igénybe – áll az NMHH a Media1.hu-nak küldött közleményében.

A mobilszolgáltatásra fordított összeg nőtt meg a leginkább, ott 18 százalékos a növekedés

A háztartások kiadásnövekedése a mobiltelefon-szolgáltatások esetén volt a legjelentősebb. Míg 2022-ben havi 10.500, tavaly már 12.400 forintot költöttek erre a háztartások, nem beleszámolva az esetleges készüléktörlesztést vagy mobilvásárlásokat. Ez 18 százalékos kiadásnövekedést jelentett.

Mindkét évben a mobil-előfizetések 73 százaléka volt a számlás előfizetés, és háromnegyedéhez tartozott mobilinternet-szolgáltatás is. Az NMHH szakemberei lényegi bővülést a felhasználható adatkeret mennyiségében láttak. 2023-ban a megkérdezettek számlás mobil-előfizetéseinek 45 százalékához tartozott már 10 GB-ot meghaladó havi mobilinternet-adatkeret, míg 2022-ben ennek aránya csupán 32 százalék volt.

Megtiltotta Orbán Viktor, hogy megvizsgálja a Vodafone-felvásárlás piacra gyakorolt hatását a Gazdasági Versenyhivatal

Vladimir Arandjelovic: „Meglovagoljuk a Magyarországon is kibontakozó Connected TV hullámot” – exkluzív interjú a Media eXperience+ Hungary ügyvezető igazgatójával

Megérkezik Magyarországra a Viber Plus

Átkerülnek a 4iG-hoz a Direct One műholdas ügyfelei: Magyarországra érkezik a Canal+ streamingplatform

Rekord nézettséget ért el az olimpiai streaming és a tévés közvetítés

Exkluzív: Válaszolt az RTL a közelgő UEFA BL közvetítésekkel kapcsolatos kérdéseinkre és aggályainkra

Újítás a Telekomnál feltöltőkártyásoknak

Új korszak a hazai távközlésben, Yepp néven újítást jelentett be a Yettel

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: Depositphotos.com / stock

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások