A TV2 Tények leendő arculata

A TV2 Csoport több mint 10 százalékkal növelte árbevételét egy év alatt

Elkészült a TV2 Csoport 2023-as évi pénzügyi beszámolója, melyet a médiatársaság pénteken közzé is tett. A vállalat egy év alatt több mint 10 százalékkal tudta növelni árbevételét, ami így 53 milliárd forint volt, míg adózott eredménye 2 milliárd forint lett.

A TV2 Média Csoport Zrt. a Media1-nek eljuttatott közleményében pénteken bejelentette, hogy éves rendes közgyűlése elfogadta a társaság 2023. évre vonatkozó, könyvvizsgáló által auditált pénzügyi beszámolóját. A médiavállalat adózott eredménye 2023-ban 2 milliárd forint volt, 53 milliárd forintos árbevétel mellett. Előbbi több mint 60 százalékkal magasabb mint a 2022. évi (1,2 milliárd forint), az árbevétel növekmény pedig meghaladja a 10 százalékot az előző évhez képest. Az adózás utáni eredmény alakulásában továbbra is fontos szerepe van a disztribúciós és a digitális szerződésekből származó bevételeknek, míg költségoldalon a TV2 Csoport az elmúlt években kiemelt és állandó figyelmet fordít a racionalizálásra.

A TV2 közleményében kiemelte: a médiavállalat nemcsak pénzügyi, hanem nézettségi szempontból is sikeres évet tudhat maga mögött: a hirdetők számára kiemelten fontos szeptember-december közötti időszakban a TV2 jelentős fölénnyel uralta a nézettségi toplista első helyét mindhárom kiemelt korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+), teljes napon és főműsoridőben egyaránt. A TV2 mellett a TV2 Csoport, mint portfólió is jelentős sikereket ért el, hiszen 2023-ban, mind teljes napon, mind főműsoridőben az első helyen végzett a csatornacsaládok versenyében (A18-59, A18-49, A4+).*

„2023 minden szempontból rekordév volt a TV2 Média Csoport számára: a nézettséget, a bevételt és a profitot vizsgálva egyaránt. A csapatunk kiemelkedő teljesítményt nyújtott. Magyarország legvonzóbb televíziós tartalmait hoztuk létre, terjesztettük, és a lehető legjobb módon monetizáltuk” – nyilatkozta Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója.

Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport vezérigazgatója (balra) és Szalay Dániel (Media1) beszélget
Pavel Stanchev, a TV2 Média Csoport vezérigazgatója (balra) és Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője a Brandfestival konferencia egyik moderátoraként beszélget. Fotó: Kummer János

A TV2 Csoport nemcsak Magyarországon, hanem Szlovéniában is jelentős nézettségi sikereket ér el a Planet TV csatornacsaládnak köszönhetően. A 18-64-es célcsoportban az előző évhez képest 2023-ban, főműsoridőt vizsgálva 2%-os növekedést ért el a szlovén televíziós nézettségi versenyben, többek között a Házasság első látásra vagy a Szerencsekerék helyi verzióinak köszönhetően. **

*Live+as live adatok
Főműsoridő=18:00-22:59
Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás
**Konszolidált adatok, vendég nézőkkel
Főműsoridő=18:00-22:59
Forrás: AGB Nielsen Slovenija/TV2 Kutatás

Túlkereslet miatt árat emel Mészáros Lőrinc reklámipari cége, az Atmedia

A TV2 még idén elindítaná a PTV nevű új lengyel csatornáját, ha a helyi médiahatóság nekik kedvező döntést hoz

Kiterítette számait az RTL Magyarország

Több mint másfél órás videót rakott össze Juhász Péter a TV2 róla közölt helyreigazításaiból, hogy megmutassa, miért perli be a magyar államot Strasbourgban

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: A TV2 Tények új arculatát mutatja a Big Picture konferencián 2023.10.26-án Pavel Stanchev vezérigazgató. Fotó: Szalay Dániel / Media1 (mobiltelefonos felvétel)
Fotó:

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások