A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) a Media1.hu-nak megküldött közleményben hívta fel a figyelmet pénteken azokra a problémákra, amelyekkel 2023 utolsó negyedévében tagjaik a televíziós reklámok kapcsán szembesülhetnek, beleértve a reklámkampányok alulteljesítéseit is.
A közlemény szerint a várakozáson felüli 2023-as reklámidő-kereslet és a továbbra is növekvő reklámköltés várhatóan teljesítési problémákat fog generálni a piacon az év utolsó három hónapjában. Ennek köszönhető a MAKSZ szerint az is, hogy az RTL a „Market Index” használatával elkezdte megemelni a negyedik negyedéves tévéreklám árakat.
Az elmúlt években jelentős változások zajlottak a televíziós médiafogyasztás terén, de a várakozások szerint a tévéhasználat intenzitása a 2024-es évben továbbra is magas lesz a magyar piacon. A MAKSZ előrejelzése szerint ezért a televíziós sales house-ok újabb piaci áremelkedést fognak bejelenteni.
Az ügynökségeket tömörítő szakmai szövetség ígérete szerint továbbra is minden erőfeszítést megtesznek majd, hogy a gyorsan változó reklámpiaci környezetben friss és naprakész információkkal lássák el a piaci szereplőket, és maximálisan elkötelezettek, hogy a televíziós kampányok hatékonyak és az ügyfeleik sikeresek legyenek – zárul a közleményük.
Így változik idén és a következő években a globális reklámpiac
Mi történt a magyar reklámpiaccal? Vendégünk volt Gulyás János, a Magyar Reklámszövetség elnöke
Hamarosan eltűnik két tévécsatorna a magyar kínálatból (Frissített!)
További híreket érhet el a Media1.hu oldalon. Követhet bennünket Facebookon is.
Borítókép: stock / Depositphotos