Július elsejei indulását követően hatalmas médiavisszhangot kapott a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által létrehozott állami árösszehasonlító oldal, melynek a kormány szerint az elsődleges célja a vásárlók megvédése volt az inflációtól. Az arfigyelo.gvh.hu címen elérhető rendszerben 6 kiskereskedelmi lánc (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, Spar, Tesco) mintegy 1200 boltjában, 62 termékcsoportba tartozó élelmiszerek árai találhatók meg.
Július 25-én, kedden a köztévé reggeli műsorában Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke azt nyilatkozta, hogy az online árfigyelőnek köszönhetően július elseje óta közel 7 százalékkal csökkent a megfigyelt élelmiszerek ára. A weboldal látogatottsági adatai szerint azonban az érdeklődés folyamatosan csökkent az elmúlt időszakban.
Az arfigyelo.gvh.hu oldal látogatottságát egyelőre nem auditált módon, azaz úgynevezett panelmérésekre támaszkodva, közelítően teszi közzé napi szinten frissítve a hazai online közönségmérést támogató DKT, mely az e.Gemius mérésére támaszkodik. Igaz, az adatok a nem auditált jellegükből adódóan nem pontosak, azonban tendenciák megfigyelésére alkalmasak.

Az arfigyelo.gvh.hu oldalt a DKT július 5. óta mutatja meg a méréseiben, amely alapján egy folyamatosan csökkenő trend figyelhető meg az elmúlt három hetes időszak alatt. Az oldal elérése csak egy-egy napon ugrik 40 ezer egyedi látogató fölé, és a GVH elnökének interjúját megelőző három napon már a 20 ezret sem érte el az oldal nézettsége.
Ez tehát nagyjából annyit jelent, mintha az érintett 1.200 boltban – amelyek között hipermarketek is vannak – az alkalmazottak és a vásárlók közül naponta húszan ránéznek az oldalra.
A GVH egyébként bejelentette, hogy már dolgozik az árfigyelő rendszer továbbfejlesztésén, továbbá a felhasználói igényeknek megfelelően az okostelefonokon történő megjelenítésen is fejlesztenek.
Ha az Árfigyelő látogatottsága nem is magas, az infláció mértéke egyelőre továbbra is kirívó az EU-n belül
Az Eurostat az állami hírügynökség, az MTI oldaláról is letölthető alábbi statisztikái szerint az Európai Unió tagállamaiban továbbra is Magyarországon volt a legmagasabb az infláció mértéke idén júniusban: míg hazánkban 19,9 százalék volt a fogyasztói árak emelkedésének 12 havi változását mérő mutató mértéke, addig Luxemburgban a mutató mindössze 1,0, Belgiumban és Spanyolroszágban 1,6 százalék volt. Az uniós átlagos infláció 6,4 százalék volt, míg az euróövezetben 5,5.

Ami az élelmiszerek drágulását illeti, e területen a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) Magyarországon 29,3 százalékos drágulást mutatott ki.


Eljárást indít a GVH a Microsoft mesterséges intelligenciájával kapcsolatban
Súlyos bírságot kapott az Artisjus és több más hasonló jogkezelő szervezet a GVH-tól
Megtévesztette a fogyasztókat a Norbi Update a GVH szerint – bírságot kell fizetnie Schobertéknek
Egymilliárd forintos bírságot kapott a Vodafone Magyarország
További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon. Megtalálhat minket Facebookon is.