Weboldalán jelentette be a TikTok hétfőn, hogy „kitágítják a tartalomkészítés határait” mindenki számára és ezentúl csak szövegből álló bejegyzéseket is meg lehet osztani a platformon. Az alkotók eddig is sokféle formátumban készíthettek tartalmakat a TikTokon az élő videóktól kezdve a fotókig és animációkig, mostantól viszont egy egyszerű szöveges bejegyzést is ki lehet posztolni, aminek 1000 szavas határa lesz.
A szöveges bejegyzésekhez a TikTokon számos olyan funkciót is kínálnak, amelyek segítségével színesíteni is lehet a szöveges tartalmakat, így például matricákat, címkéket és háttereket is választhatnak az alkotók. Emiatt sokan először az Instagramhoz hasonlították az újítást, de igazából a Twitter eddigi felhasználóinak elcsábítására alkalmas leginkább – írta a változásról a The Guardian című brit lap.
Mint arról a Media1 is beszámolt, a Twitter ugyancsak hétfőn keresztelte át magát X-re és változtatta meg az eddigi logóját.
A cég márkafelújítása mögött azonban nem csupán a tulajdonos, Elon Musk vállalkozókedve áll, hanem súlyos gazdasági nehézségek is felsejlenek, valamint a felhasználók és az előfizetők elmaradása is az indokok között szerepelt.
Itt a Twitter új logója, el is tüntették az eddigi kék madarat
A Media1 is megírta, hogy a Twitteren korábban korlátozták a regisztráció nélkül megtekinthető bejegyzések számát is, ami szintén hozzájárult a platform népszerűségének csökkenéséhez.
A Meta is megszorongatná a Twittert
Ráadásul július elején a Facebookot és az Instagramot működtető Meta is beindította a saját szövegalapú csevegő applikációját, amit bevallottan is a Twitter konkurenciájának szántak. Kezdetben úgy is tűnt, hogy az Instagrammal összekapcsolt Threads igazi Twitter-gyilkos lesz, de azóta lejjebb apadhattak a tulajdonos Mark Zuckerberg reményei, ugyanis az aktív felhasználóinak száma elkezdett csökkenni.
A kínai kézben lévő TikTok a saját oldalán közölt adatok szerint valamivel több mint egymilliárd felhasználóval rendelkezik, az Instagramot pedig 2,3 milliárdnyian használják világszerte. A The Guardian cikke is megjegyzi, hogy a TikTok közönsége viszont jóval fiatalabb, mint az Instagramé, így a mostani újítás bevezetése után sokkal inkább a TikTok felől érheti majd az igazi kihívás a Twittert.
A TikTokot az utóbbi időkben sok bírálat érte, több helyen is betiltották a használatát, mivel felmerült, hogy a szoftver illegális adatgyűjtést végez, amit a Bytedance-cég azonban tagadt. Az Európai Parlament és több ország, például Ausztrália már be is tiltotta a kínai applikációt, de a magyar kormány részéről nemrég azt nyilatkozták, nem támogatnak hasonló lépést az államigazgatásban.
Nem támogatja a magyar kormány a kínai TikTok betiltását az államigazgatásban
Egyelőre nem indulhatott el az EU-ban a Twitter új riválisa, amit Amerikában már milliók használnak
További híreket érhet el a Media1.hu oldalon. Követhet bennünket Facebookon is.