Biztos hallottál már a ChatGPT-ről, arról a mesterséges intelligencia programról, ami a létezésével felbolygatta az internetes világot. Mindenki azt vizsgálja, azt kutatja, hogy milyen területeken lehetne vele könnyebbé tenni a munkát.
Te kérdezel, a ChatGPT-t válaszol!
A ChatGPT működése egyszerűnek tűnik: kérdéseket tehetsz fel, instrukciókat adhatsz neki, a program pedig megadja a válaszokat. Alkalmas szövegek, képek, kódok létrehozására, de akár komplett párbeszédre is. Mindez nagy segítséget jelenthet szinte valamennyi munkakörnél, még akkor is, ha vannak olyan hiányosságai, amelyekre figyelni kell.
A webáruház keresőoptimalizálás is olyan terület, ahol sokan fontolgatják az alkalmazását, hiszen a SEO szövegírás ChatGPT-vel történő kiváltása jelentősen csökkentené az azzal járó terheket.
Nem könnyű SEO szövegeket írni
A keresőoptimalizált szövegek, tartalmak készítése az egyik legfontosabb keresőoptimalizálási feladat. Rendkívül időigényes, hiszen egy egyszerű bejegyzés megírása is hosszú órákba telhet. Érthető, hogy sokan szeretnék a ChatGPT segítségével leegyszerűsíteni a munkafolyamatot. Ez egyrészt jó megoldás lenne, de másrészt mégsem az.
A ChatGPT által írt szövegeket nem feltétlenül tudja az olvasó megkülönböztetni az emberek által írt szövegtől. Emiatt a szövegek nagyon sok területen felhasználhatóak, de nem mindenhol. A keresőoptimalizáláshoz nem szerencsés az alkalmazásuk, hiszen a szöveget nem emberek, hanem a Google rendszere fogja értékelni.
A Google nem szereti a ChatGPT által írt szöveget
A Google ugyanis nem támogatja azokat a tartalmakat, amelyeket a ChatGPT „alkotott”, és nemes egyszerűséggel spamnek tekinti azokat. A magyarázat egyszerű: a program által írt szövegekből hiányzik az egyediség. Ez pedig annyit jelent, hogy a keresőoptimalizálás szempontjából hátrányba kerülhetsz, ha ilyen szövegekkel tűzdeled tele a weboldaladat.
Mindez érthető, hiszen a SEO szövegírás lényegét pontosan az egyedi tartalmak, szövegek adják. De ez nem minden! Ahhoz, hogy a weboldalad jó helyezést érjen el, az egyedi tartalmaknak még minőséginek is kell lenniük, amiben a ChatGPT nem remekel valami jól.
A ChatGPT működése abból áll, hogy áttanulmányozza az interneten található információkat, majd válaszokat generál a feltett kérdésekre. A gondot csak az jelenti, hogy az interneten található szövegek egyik része alacsony minőségű, sokszor másolt tartalom. Ez pedig semmi jót nem jelent SEO szempontból.
Mi mind ebből a tanulság?
Bár a ChatGPT bizonyos esetekben nagy segítséget jelenthet, de a keresőoptimalizálás miatt nem célszerű rábízni a weboldalad szöveges tartalmának a megírását. Lehet, hogy egyszerűbben és gyorsabban jutsz általa a szövegekhez, de számolnod kell azzal, hogy a Google büntetni fog, és hátrébb sorol majd a találati listán. Kár lenne az eddig elért, vagy a későbbiekben elérhető eredményeket kockára tenni emiatt.
Ahogy a Webáruház készítés árak csapata is vallja: bízz inkább a régi, jól bevált módszerekben: írj vagy írass SEO szempontból tökéletes tartalmakat – hidd el, megéri!
(x) hirdetői tartalom