Kérem mondjanak néhány szót arról, hogy milyen szolgáltatásokat kínálnak a régióban és térjenek ki a Taboolával folytatott partnerségükre!
Káldy Levente: A Project Agora monetizációs és organikus forgalomnövelő megoldásokat kínál a helyi weboldalaknak. A hirdetőkkel a jobb értékesítési eredményeik elérésén dolgozunk.
Bíró Hajnalka: A Taboolával való partnerségünk valódi értékeken alapszik. Ugyanaz a víziónk, aminek a lényege, hogy a duopolizált digitális piacon a nyílt web, a híroldalak függőségének csökkentésén dolgozunk, alternatívát nyújtunk. Ez az alap. A közös munka révén mindketten kölcsönösen erősebbek vagyunk.
Kizárólagos partnerséggel rendelkezünk a Taboolával Közép- és Kelet-Európa, Közel-Kelet és Africa 26 piacán, ami lehetővé teszi számunkra, hogy egyedi natív hirdetési megoldásokat kínáljunk mind a kiadók, mind a hirdetők számára.
Levente: A cél az, hogy a helyi és globális kiadók maximalizálják bevételüket, és eközben segítsék a márkákat a céljaik elérésében. Tisztában vagyunk vele, hogy minden egyes kiadó eltérő igényekkel rendelkezik, ezért is tartjuk úgy, hogy a partneri kapcsolatokat a kiadóinkkal nyílt kommunikációval kell kialakítani, hogy mindenkinek kölcsönös érdeke legyen a sikerben.
Mit teszi hatékonnyá a natív hirdetési formát a márkák számára?
Hajnalka: A natív hirdetési forma mostmár kétségkívül a sikeres marketingmix 3. pillére (a search és a social után). A natív hirdetés egy fontos pillanatban tudja megszólítani az olvasót, akkor amikor a legnyitottabb tartalomfogyasztásra, hiszen egy adott híroldal tartalomajánlóját böngészi épp. Ez az eredményekben tükröződik, ebben a környezetben sokkal tudatosabban kattintanak az olvasók. A hirdető az átlagnál jobb session időt, alacsonyabb visszafordulási rátát, kevesebb véletlen kattintást fog látni.
A szponzorált tartalom keveredik az organikus tartalommal, ami lehetővé teszi, hogy a hirdetések észrevehetőbbek legyenek. A legjobb Taboola design ráadásul a közösségi médiából ismert végtelen görgetős élményt kínálja a felhasználóknak.
A natív hirdetés a felhasználó élmény minden lépcsőfokán bevethető, awareness építéstől a konverzióig, CPC és CPCV vásárlási modellekkel, közönség célzással.
A Taboola globális elérése mára egyenértékű a Google-el, 500 millió napi aktív felhasználóval több mint 9.000 oldalon világszerte.
Hogyan hasznosíthatják a kiadók ezt a technológiát?
Levente: A natív technológia legnagyobb előnye, hogy jobban be tudja vonni az olvasókat (például egy házon belüli megoldáshoz képest), ezáltal extra érték teremtődik: a szponzorált tartalmak új, közvetlen bevételt, az organikus elemek jobb cirkulációja több oldalletöltést jelent egy weboldalnak (ami ugye szintén több bevételt jelent).
A Taboola rettentő sok energiát tesz abba az algoritmusba, hogy egy adott pillanatban milyen tartalmak jelenjenek meg az ajánlóban, óriási mennyiségű adatot elemez folyamatosan. Például a Taboola nemrég felvásárolta a Gravity nevű magyar tartalomajánló szolgáltatót, hogy a fejlesztéseik bevonásával ez az algoritmikus képesség tovább fejlődjön. Erre külön büszke vagyok.
A Taboola kutatás-fejlesztés fókusza segített olyan megoldások kitalálásában is, mint a Taboola Feed funkció, erről már beszéltünk, ez az akár végtelenül görgethető tartalomajánló design, hasonlóan a közösségi média oldalakról ismert hírfolyamokhoz.
A natív hirdetés-technológiát használva a szponzorált tartalmak mellett a kiadók növelhetik organikus tartalmaik elérését azzal is, hogy népszerűsíthetik egyes tartalmaikat, és ezáltal forgalmat terelnek rá, illetve ugyanazon kiadók különböző oldalai között is átjárás teremthető a különböző közönségek között.
A Taboola előnye még, hogy sok kiegészítő szolgáltatása is van: például az Explore More funkció, ami lehetővé teszi a külső forrásokból (közösségi média hálózatok, chat alkalmazások) érkező felhasználók számára, hogy jobban bevonódjanak az adott oldal tartalmaival.
A Newsroom is egy értékes funkció, amely a Taboola motorját és a több mint 500 millió napi aktív felhasználó által generált adatot használja, hogy segítse a szerzőket, szerkesztőket tartalmaik készítésében.
Milyennek látják a piacot?
Hajnalka: A magyar piacon a helyi kereslet egyértelműen növekszik. Értékes együttműködések építése a célunk és folyamatosan azon dolgozunk, hogy ezek a kapcsolatok hosszú távon tartósak legyenek.
(x)