Szeretnéd hatékonyabbá tenni a céged marketingjét és így még több vásárlót szerezni? Ehhez elengedhetetlen, hogy a marketing és a sales csapat jól tudjon együttműködni. Vajon sok esetben ez miért nem valósul meg?
Sok esetben megfigyelhető a cégeknél, hogy a marketing és a sales csapat nem tud jól együttműködni. A marketingesek tervet készítenek és leadeket generálnak, és sokszor úgy érzik, hogy a sales csapat ellenük dolgozik. Fordítva is igaz ez, sokszor gondolják úgy az értékesítők, hogy nem kapnak elegendő támogatást a marketingcsapattól. További hasznos tippek a vállalkozásról a Billingo oldalán olvashatóak.
Megfelelő kommunikáció nélkül nem tud együtt dolgozni a két csapat
Sok esetben a problémát a nem megfelelő kommunikáció jelenti. A sales vár valamit a marketingcsapattól, miközben a marketingeseknek más elképzelése van arról, hogy a sales mit szeretne pontosan. Ez ahhoz vezet, hogy a két csapat nem veszi figyelembe egymás igényeit, és az értékesítők nem használják fel a marketingesek leadjeit.
Ez sok-sok konfliktust eredményez a cég életében és az eladások növekedésének gátat szab. Ebben az esetben cégvezetőként mindenképpen tisztázni kell a félreértéseket, le kell ülni mindkét csapattal, és részletesen át kell beszélni, hogy pontosan mire is van szükségük.
A közös célok fontosak a siker érdekében
Feltétlenül fontos az is, hogy közös célokkal rendelkezzen a sales és a marketingcsapat, hiszen csupán ezáltal tudják kölcsönösen támogatni egymást. Például a salesnek le kell tudnia kezelni a marketing által teremtett nagy keresletet, hiszen csak így lehet jó az ügyfélélmény a cégnél. Természetesen az is fontos, hogy mindkét csapat könnyen elérhető és egyszerűen menedzselhető célokat tűzzön ki.
Gyakori probléma a cégek esetében, hogy a marketing és a sales csapat nem tudja pontosan, hogy kinek mi a valódi szerepe. Azt tudja a sales, hogy a marketing felelős a célközönség eléréséért és a brand építéséért, de azt általában nem tudják, hogy pontosan mivel foglalkoznak a marketingesek, mi alapján hozzák meg a döntéseiket, és hogyan szegmentálnak a célcsoportok között. Természetesen ez fordítva is igaz, hiszen nem tudják a marketingesek, hogy az értékesítők milyen stratégia alapján keresik meg a leendő ügyfeleket.
A két csapat együtt gondolkodjon és közösen dolgozzon
Könnyebbé tehető az együttműködés, ha a csapatok egy-egy tagja néhány órát a másik csapattal tölt, hiszen így jobban beleláthat a munkafolyamatokba. Fontos, hogy a két csapat együtt gondolkodjon és közösen dolgozzon. Ehhez elengedhetetlen a megfelelő nyitottság egymás irányába és a folyamatos kapcsolattartás. Ez akkor is megvalósítható, ha a két csapat nem egy épületben dolgozik.
Mindamellett az adatok zavartalan áramlásához szükség van egy jó CRM-re, egy automatizált marketing platformra. Ennek köszönhetően egyszerűen megoldható a célközönség szegmentálása, továbbá biztosítható a zavartalan információáramlás.
(x) hirdetői tartalom