HBLF – Vállalatvezetők az egyensúlyért

„Háromszor több női vezetőre volna szükség Magyarországon” – vállalatvezetők közreműködésével kampányt indít a HBLF

Tizenkét cég, köztük médiavállalkozások első számú vállalatvezetőivel indít figyelemfelhívó programot a Hungarian Business Leaders Forum. A „Vállalatvezetők az egyensúlyért” elnevezésű kezdeményezés célja, hogy a női döntéshozók jelenlegi, 10,5 százalékos aránya hazánkban növekedjen és 2026-ra elérje az uniós szinten elvárt, minimum 33 százalékot.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

A HBLF arra hívja fel a figyelmet most elindított kampányában, hogy az Európai Parlament 2022-es irányelve szerint az igazgatói pozíciók legalább 33 százalékát nőknek kellene betöltenie, ehhez képest Magyarországon továbbra is kiemelkedően alacsony a női vezetők aránya. A kampányában hat női és hat férfi vállalatvezető vállalt nagyköveti kiállást azért, hogy több női vezető legyen.

A résztvevő vezetők az üzleti élet különböző szektoraiból érkeznek, az egy évig tartó együttműködésük során pedig lehetőségük nyílik tanulni egymástól, vállalataik jó gyakorlataiból. Konferenciákon való közös fellépéssel, közösségi média megjelenéssel párbeszédet kezdeményeznek annak érdekében, hogy társadalmunk összetétele (nem, életkor, tapasztalat, nemzetiség tekintetében) visszatükröződjön a vezetőségekben.

A HBLF – Vállalatvezetők az egyensúlyért kezdeményezés nagykövetei, akik együtt fognak dolgozni:

  • Istenesné Solti Andrea (Shell Hungary Zrt.) és Szászi István (Bosch);
  • Pais Mónika (Diageo) és Rózsai Rezső (KPMG);
  • Vidus Gabriella (RTL Magyarország) és Rékasi Tibor (Telekom);
  • Topolcsik Melinda (Bridgestone) és Pálinkás Zsolt (Tesco);
  • Heiszler Gabriella (Spar) és Málnay B. Levente (AMC);
  • Veronika Spanarova (Citi) és Nikos Zois (Heineken).

„Mi a HBLF-nél az összefogásban hiszünk, sok év tapasztalata mutatja, hogy együtt messzebbre juthatunk. A női vezetők számának növekedése az igazgatóságokban, üzleti döntéshozó testületekben elősegíti a fenntartható fejlődést és üzletileg is előremutató. A sokszínűség hozzájárul a tehetség bevonzásához és megtartásához, a vásárlói igények megértéséhez, termékfejlesztéshez és egy konstruktív párbeszéd kialakításához a társadalmi szereplőkkel”

– mondta el a kampány kapcsán Istenesné Solti Andrea, a Shell Hungary Zrt. Country Chairje, valamint a Hungarian Business Leaders Forum elnöke.

„Mi a cégcsoportnál a jövőt formáljuk. Mindez azonban elképzelhetetlen a tehetséges, elkötelezett és innovatív kollégáink nélkül. Büszkék vagyunk arra, hogy nálunk nincs üvegplafon, mindenki számára ugyanazok a lehetőségek adottak, a fejlődésnek csak az egyén motivációja szabhat határt”

– tette hozzá Szászi István, a Bosch csoport magyarországi és Adria régiós vezetője, aki Solti Andreával közösen dolgozik majd a kampány során.

„Amikor egyenlő esélyeket adunk mindenkinek, akkor csak a tehetség, az elért eredmények és az oda vezető út számítanak, mi ebben hiszünk. Ezért lehetséges, hogy a jelenlegi vezetői testületünkben egyenlő arányban vannak férfi és női vezetők, amire különösen büszke vagyok. Bízom benne, hogy mind a vállalatunk jó gyakorlata, mind pedig a HBLF kezdeményezése arra sarkallja majd a vállalatokat, hogy azonos lehetőségeket biztosítsanak minden kollégájuknak”

– mondta el Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója.

„Azt gondolom, hogy a sokszínűség többszörösen megtérülő befektetés: nő az innovációs potenciál, a változástűrő képesség és hozzájárul ahhoz, hogy jobban megértsük ügyfeleinket, munkáltatóként pedig stabilan őrizzük pozíciónkat.  Büszkén mondhatom, hogy vállalatunknál az esélyegyenlőség és a sokszínű vezetés megteremtése már nem csupán vízió, hanem bizonyítottan a sikerünk egyik alapja” – tette hozzá Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója, aki Vidus Gabriellával dolgozik majd a kampányban, a következő egy évben.

Az EU terveinek eléréséhez a HBLF már konkrét megoldást is kínál az XMENTOR Programjával, ami egy évek óta jól működő képzés a női vezetők számára. Ettől az évtől a HBLF elindítja a HBLF Xmentor Executive programot, amely mentoráláson túl workshopokkal támogatja a board szerepre készülő női vezetőket – tudatták a Media1.hu-nak küldött közleményben.

Kijött a Forbes legbefolyásosabb női médiavezetők toplistája: az RTL Magyarország vezérigazgatója végzett az élen

További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon.

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások