A Startlap.hu portált működtető Central Médiacsoport a Media1-nek megküldött mai, csütörtöki sajtóközleménye szerint Kánya Andrea (borítóképünkön) közel két évtizednyi, a hazai médiában szerzett tapasztalatával irányítja a jövőben az online lapot, ahol kiemelt feladata a tartalmi stratégia alakítása lesz.
A szakember mintegy 16 évvel ezelőtt szerkesztő-riporterként kezdte pályafutását a Magyar Televízióban. 2010-től a Magyar Távirati Iroda (MTI) online szerkesztőségi csapatának volt a tagja, majd az MTVA online hírportáljának egyik szerkesztője volt. Innen vezetett az útja 2016-ban a Central Médiacsoport korábbi blogportáljához, a Cafébloghoz, ahol eleinte külsős bloggerként tevékenykedett, majd két évvel később szerkesztőként csatlakozott a Startlap csapatához. 2021-ben lett a portál vezető szerkesztője, ahol az aggregált tartalmak mellett immáron a saját tartalmakért is ő felel.
„Rendkívül izgalmas időszak zajlik a Startlap életében, hiszen a cikkek mellett már podcastokat és videókat is kínálunk olvasóink számára. természetesen idén is számos kreatív és izgalmas tartalommal készülünk. Főszerkesztőként kiemelt feladatom lesz a lap tartalmi startégiájának irányítása. A jövőben is törekedni fogunk rá, hogy a médiafogyasztási szokásokat és trendeket követve továbbra is releváns és érdekes tartalmakat készítsünk” – nyilatkozta a Startlap új főszerkesztője.
A Startlap immáron több mint 20 éves múltra tekint vissza. A lap profilja túlmutat a híraggregáláson, a szerkesztők évek óta nagy hangsúlyt fektetnek a saját tartalmak készítésére is – a Startlap Utazás, a Startlap Vásárlás, valamint Startlap Kiemelt Hírek rovatában interjúktól kezdve a termékajánlókon át egészen az úti beszámolókig és naprakész hírösszefoglalókig számos témával találkozhatnak az olvasók. Tavaly indult el a Startlap történetének első podcastje is PénzÜgyes címen, amely pénzügyi edukációs tartalmakkal reagál az inflációs helyzetre.
„A termékportfólió átalakítása során fontosnak tartottuk, hogy nagyobb hangsúlyt kapjon az automatizált tartalom-aggregálás mellett a tartalomkészítés, legyen az írott vagy videós tartalom” – mondta el Virág Attila, a termékportfólió tavaly decemberben kinevezett lapigazgatója.

Még mindig sokan nézik
A Startlap portál a Central Médiacsoport szerint továbbra is népszerű, ugyanis 2023 januárjában több mint 1,6 millió látogatót számlált, nyitóoldalát napi szinten még mindig 369 ezren használják. Az év első hónapjában a Vásárlás rovatot 775 ezren, az Utazás rovatot 322 ezren, a Kiemelt hírek rovatot pedig 247 ezren látogatták, és összesen 40 millió oldalmegtekintést produkáltak az olvasók a Startlap felületein – olvasható a közleményükben.
További hírek érhetők el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is.