Tíz év alatt a TheVR az influenszerpiac csúcsára pörgette a nevét, a megosztóan extravagáns Whisperton pedig az egyik legeredményesebb tartalomgyártó – derül ki a Forbes A legértékesebb magyar influenszerek című friss listájából. Az üzleti magazin történetében először mérte a digitális tartalomgyártók énmárkájának értékét: az idén augusztusban tizedjére érkező celeblistához hasonlóan részletes elemzéssel – az influenszerek esetében az online világhoz igazított, egy-egy szereplőhöz közel százhúsz adatot rendelő módszertannal – állította össze a húszfős toplistát.
Már rég nem a követőszámokról szól az influenszervilág
A Forbes négy kategóriában osztályozta az influenszereket 1-től 10-ig terjedő skálán: követőbázisukat, kedveltségüket, aktivitásukat és profizmusukat mérték – ezek átlaga adja az úgynevezett Forbes Influenszerindexet, ami egy-egy szereplő énmákájának értékét mutatja.
„A nagyvállalati márkák képviselői és az ügynökségek már rég túllendültek a kissé becsapós követőszámokon” – mondja Knittel Martin, a Forbes újságírója, A legértékesebb magyar influenszerek és celebek listáinak szerkesztője. „A már nem aktív, vagy vásárolt követők helyett az elérés, a lájkok-kommentek-megosztások követőbázishoz mért aránya, a reklámtevékenységek sűrűsége vagy a közösségépítő erő mind-mind fontosabb követelményként érvényesülnek az influenszermarketing piacán.”
A közel száznyolcvan fős gyűjtést a szereplők közösségi médiás aktivitása, követőbázisa, potenciális elérése és üzleti tevékenysége alapján szűkítette az üzleti magazin negyven főre, majd őket elemezte részletesen. Az összeállítás alapja Forbes és az influenszer-adatbázis HypeAuditor a tartalomgyártók online mutatószámaira kiterjedő adatgyűjtése és osztályozása, valamint a SentiOne online médiafigyelő platform influenszerek internetes megjelenéseinek mennyiségét és érzelmi töltetét, márkaegészségét tartalmazó elemzése.
A Forbes ezen felül vizsgálta az influenszerek üzleti sikerességét és márka-együttműködéseit, továbbá a reklámügynökségek, hazai vezető nagyvállalati márkák és a média képviselőinek szakmai zsűrijével közösen értékelte a digitális tartalomgyártókat.
Viszkok Fruzsi a legprofibb, Dancsó Péter a legmegosztóbb személyiség
Habár a produkciós-tartalmi minőség vagy az értékekhez való kapcsolódás a nagyvállalati szponzorok szempontjából még nem feltétlen elsődleges szempont egy-egy szerződés megkötésénél, az élvonalba jutáshoz – és maradáshoz – már elengedhetetlen feltétel.
„A szakmai zsűri azokat az influenszereket díjazta, akik pénztermelő képességük és ismertségük mellett aktívan figyelnek saját énmárkájuk építésére, tartalmuk produkciós színvonalának fejlesztésére. Ez a piacon is valós előnyhöz, üzleti lehetőségekhez juttatja a szereplőket” – mondja Knittel Martin.
„Ugyan Viszkok Fruzsi követőbázisának aktivitása az elmúlt években kissé visszaesett, tartalmi minőségének és imázsának köszönhetően még mindig presztízs nála hirdetni. Profizmusát a zsűri a lista legjobb pontszámával értékelte, ezzel jutott a top 10 legértékesebb influenszer közé.”
A Forbes szerint profizmusának – és az évek alatt összegyűjtött követőbázisának – köszönhetően került fel Dancsó Péter is a legértékesebb influenszerek listájára. A huszadik helyen szereplő videós követőtábora tíz év folyamatos figyelem után Viszkokhoz hasonlóan már kevésbé aktív, de igazán nagyot a SentiOne márkaegészség-indexével zuhan: számításuk szerint a róla születő kommentek és tartalmak csupán egyharmada pozitív. Ezzel Dancsó lett a húszas mezőny legmegosztóbb személyisége.
A teljes, összesített lista ezen a linken tekinthető meg.
Megjött Influenszer Ibolya – új influenszereknek szóló útmutatót adott ki a Gazdasági Versenyhivatal
A Megafon miatt kellett távoznia a PestiSrácok netes tévéjétől a Fidelitas egyik influenszerének?
További hírek érhetők el a Media1-en. Követhet minket Facebookon is.