fbpx
Rádió, stúdió, mikrofon, fejhallgató.

Alig áll átfedésben a rádiók kínálata a magyarok zenei ízlésével a médiahatóság zenehallgatási kutatása szerint

Az NMHH összevetette a rádiós lejátszásokat a streamingszolgáltatók listáival. Kiderült, hogy ha maguktól választanak zenét a magyarok, szinte soha nem egyezik a döntés a rádiók zenei szerkesztőiével.

Sokatmondó statisztikát tett közzé közleményben a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a 2021-es zenehallgatási adatok alapján: az elemzés elsősorban azt mutatja be, milyen zenék futottak tavaly a legjobban a streamingszolgáltatókon, illetve YouTube-on, de az NMHH összevetette ezt a magyarországi rádiók lejátszási listáival is.

Az eredményből kiderül többek közt, hogy főleg a fiatalok már alig hallgatnak rádiót, ami miatt a felhasználók által összeállított streaming toplista és a rádiók zenei szerkesztői által felügyelt verzió szinte alig áll átfedésben egymással.

Mást játszanak a rádiók, mint ami a Spotify felhasználók körében népszerű

A rádiós listákon toronymagasan vezető Rúzsa Magdolna száma, melyet a Halott Pénzzel adott elő (Szeretni, akit nem lehet) a Spotify 200-as toplistára egyetlen számmal került fel.  Ezzel a dallal éppen átlépte a milliós lejátszást. Ákos, Kowalsky Meg A Vega, Magna Cum Laude, Honeybeast, Margaret Island, Hooligans, Berkes Olivér, Caramel, Bon Bon, Kállay Saunders András, New Level Empire, Soulwave, Zséda vagy Zanzibár, mind olyan zenészek, akik a rádiós top20-ban végeztek, a Spotify-on és a YouTube-on csak minimális sikereket értek el.

Tehát Spotify-on és YouTube-on is hiába keresünk a listán Zsédát: van helyette G.w.M, aki 2021-ben a YouTube-on a magyarok kedvenc előadója volt 93,5 millió lejátszással, ehhez képest a rádiós szerkesztők 79-szer gondolták a közönség elé tárni a rapper munkásságát, ami a 3770. helyre volt elég ott. Rajta kívül Burai (75,7 millió megtekintés) és T.Danny (64,6 millió megtekintés) kerültek a dobogóra, megelőzve LL Juniort és Majkát.

Spotify-on a magyarok által legtöbbet hallgatott húsz magyar előadó közül az első helyen Azahriah és DESH áll 12,2 millió streammel, őt a kivátelsen a rádiókból is ismert Follow The Flow követi 6 millió lejátszással, majd Bruno X Space 5,5 millióval. Negyedik helyen a Bagossy Brothers Company, míg az ötödiken ALEE áll.

Szikora Róberttel együtt dícsérte a rádiózást Tiszttartó Titusz, Rákóczi Feri, a Coca-Cola egyik igazgatója és több más szakember a Nagy Rádiós Napon

Összefogott a médiahatóság és a Helyi Rádiók Országos Egyesülete

További hírek érhetők el a Media1-en.

Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások