fbpx
munkás

A többgenerációs munkahelyek előnyeinek kiaknázása (x)

Teads

Tűpontos célzás a másodpercek töredéke alatt – Hogyan működik a Teads mesterséges intelligenciája? (x)

A digitális reklámpiac régóta egy nehéz választás előtt áll: minőség vagy széles elérés? Az elmúlt néhány évben, ahogy a vásárlás egyszerűbbé és gyorsabbá vált, a reklámipar konszolidálódott, a hirdetők egyre nagyobb közönséget szerettek volna megszólítani, ám mindez a minőség rovására ment. A Teads erre egy saját mesterséges intelligencia-rendszer fejlesztésével válaszolt, amely milliszekundumok alatt képes eldönteni, hogy egy adott felhasználónak mikor és milyen hirdetést jelenítsen meg a rendszer.

Tovább a részletekért »

Napjainkban a munkaerőpiacon négy generáció dolgozik egyidejűleg. Még nem jött el a nyugdíj ideje a “baby boomer” generációnak, akik jelenleg 60 év körüliek, aktív dolgozók az X-esek, akik jelenleg 40-50 évesek, 30-as éveikben járnak az Y-generáció tagjai, és a munkaerőpiacra léptek a legfiatalabb dolgozók, a Z-generációsok.

Amikor egy munkahelyen mind a négy generáció tagjai megjelennek, előjönnek a generációs különbségek, hiszen minden generáció más-más tapasztalatokkal, attitűdökkel és motivációkkal rendelkezik.

A generációk együttes jelenlétét minden munkáltatónak pozitív jelenségként kell kezelnie, és törekedni kell arra, hogy profitálni tudjon ebből a felállásból. Minél többféle korosztály dolgozik együtt, annál jobb eredményt lehet elérni, hiszen mindenki mást tud hozzátenni a közös munkához. Akár a nyugdíjas korosztály aktív tagjai is hozzájárulhatnak a vállalat sikeréhez, ezért munkaerő keresése esetén érdemes a WHC nyugdíjas szövetkezetét választani!

A többgenerációs munkahely előnyei

Az innovatív ötletek megszületésében segítenek a különböző nézőpontok és tapasztalatok. Ezenkívül minden generáció más-más készségekkel rendelkezik, így együttműködésük során az előnyök összeadódnak. Nagyon fontos, hogy a különböző generációkat életük során különböző társadalmi hatások érték, ezért másképpen gondolkodnak a világról. A nézőpontok ütköztetése során mindenki más aspektusból látja a problémákat, ezért a végeredmény megfelelően átgondolt lehet.

Az idősebb generáció az adott szektor nagymértékű tudásával rendelkezik, melyet a következő generáció számára át tud adni. Számára viszont a fiatalabb generáció digitális tudása, friss iskolai tanulmányai nyújthatnak új információkat. Ha tehát egy vállalat több generációt is foglalkoztat, akkor versenyelőnyre tehet szert a piacon, amennyiben kiaknázza a különböző generációk által nyújtott előnyöket, valamint növelheti termelékenységét és csökkentheti a fluktuációt.

Mit tegyünk azért, hogy a különböző generációk hatékonyan működjenek együtt egymással?

Nem elég csupán összeengedni a különböző életkorú dolgozókat, fontos az is, hogy munkahelyi vezetőként teremtsük meg közöttük az összhangot és az együttműködési készséget. Ehhez igyekszünk adni néhány hasznos tanácsot:

Ne kényszerítsük arra a dolgozókat, hogy a feladatot csupán egyféleképpen oldhatják meg! Adjunk nekik teret arra, hogy a saját munkamódszerük segítségével végezzék el a feladatot, és a sikeres elvégzést dicsérettel jutalmazzuk.
Vezessünk be mentorprogramot, ahol az idősebb kollégák átadhatják tudásukat a fiatalabbaknak, és ezáltal kiképezhetik a következő vezetői gárdát is!
Találjunk ki egyedi jutalmazási rendszert, hiszen a különböző generációk motivációja más és más!
Ne a különbségeket hangsúlyozzuk, hanem keressük a hasonlóságot és a közös célokat!

Használjuk ki azt, ha cégünk több generációt foglalkoztat, szerezzünk belőle versenyelőnyt, és legyünk ebben is példaértékűek a piacon.

(x) hirdetői tartalom

Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások