A néhány napja elérhető, múlt évi árbevételi adatok szerint a bevételi koncentráció továbbra is kifejezetten erős a médiavállalatok piacán.
A top3: TV2, a Mediaworks és a Magyar RTL
A Whitereport Financial friss Opten-adatok alapján gyűjtött 2021-es tényadatai szerint tehát a top100 médiavállalat árbevételi toplistáját a TV2, a Mediaworks és a Magyar RTL vezetik, egyenként 47-49 milliárd Ft közötti éves nettó árbevétellel.
A top3 médiacég adja a hazai összárbevétel közel felét a top100-ban (a hirdetési, terjesztési és egyéb árbevételek összessége alapján).
A top100 médiavállalat bevételének 79%-át a tévétársaságok és a printlapkiadók adják (44% és 35%-os arányban).
Az elsősorban reklámbevételre épülő szegmensek kisebbek: a közterület 11%, az online tartalomszolgáltatók 8%, a rádiók 2% árbevételrészesedéssel rendelkeznek a top100-on belül (a teljes 1000 médiacégen belül ez több).

A tévépiaci duopol helyzetet leszámítva – ahol a két piacvezető cégcsoport képviseli az árbevételek háromnegyedét a top100-as tévés árbevételeken belül – minden más médiatípusban az első szereplő dominál.
2021-ben a top100-on belül: a printkiadóknál a kormány-közeli lapokat, portálokat tömörítő Mediaworks árbevétel részesedése 47%, annak ellenére, hogy a top100 médiavállalatnak több mint harmada lapkiadó.
47%-kal a Publimont vezeti a köztéri reklámcégek piacát, és „csupán” 37%-ot visz a New Wave, aki a legnagyobb az online téren, valamint 34%-ot a Hold Rádió Kft. a rádiópiacon.
A médiacégek többsége mikrovállalat
Az egyes médiatípusok teljesítményére rányomja bélyegét, hogy a szektorvezető cég hogyan teljesít.
A szektorvezető „nagyhalak” és a top100 végén található kis médiacégek közt nagyon nagy a szórás árbevételükben, pénzügyi teljesítményükben.
A top100 médiavállalat nagy része (95%-a) ráadásul kkv-nek számít.
–
Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!