fbpx
Újságos stand

Íme a top100 médiavállalat árbevételi listája, 3 cég adja a bevétel közel felét

A Whitereport Financial 2021-es tényadatai szerint a top100 médiavállalat árbevételi toplistáját a TV2, a Mediaworks és a Magyar RTL vezetik, 47-49 milliárd Ft közötti éves nettó árbevétellel.

A néhány napja elérhető, múlt évi árbevételi adatok szerint a bevételi koncentráció továbbra is kifejezetten erős a médiavállalatok piacán.

A top3: TV2, a Mediaworks és a Magyar RTL

A Whitereport Financial friss Opten-adatok alapján gyűjtött 2021-es tényadatai szerint tehát a top100 médiavállalat árbevételi toplistáját a TV2, a Mediaworks és a Magyar RTL vezetik, egyenként 47-49 milliárd Ft közötti éves nettó árbevétellel.

A top3 médiacég adja a hazai összárbevétel közel felét a top100-ban (a hirdetési, terjesztési és egyéb árbevételek összessége alapján).

A top100 médiavállalat bevételének 79%-át a tévétársaságok és a printlapkiadók adják (44% és 35%-os arányban).

Az elsősorban reklámbevételre épülő szegmensek kisebbek: a közterület 11%, az online tartalomszolgáltatók 8%, a rádiók 2% árbevételrészesedéssel rendelkeznek a top100-on belül (a teljes 1000 médiacégen belül ez több).

 

a magyarországi top100 médiavállalat méretarányos éves nettó árbevétele, 2021. Forrás: Whitereport Financial,
Ábraszeletek: a magyarországi top100 médiavállalat méretarányos éves nettó árbevétele, 2021. Forrás: Whitereport Financial. Megj.: Éves nettó árbevétel: hirdetési, terjesztési és egyéb árbevételek; regionális központok belföldi árbevétellel. Online platformok és mozi nélkül.

A tévépiaci duopol helyzetet leszámítva – ahol a két piacvezető cégcsoport képviseli az árbevételek háromnegyedét a top100-as tévés árbevételeken belül – minden más médiatípusban az első szereplő dominál.

2021-ben a top100-on belül: a printkiadóknál a kormány-közeli lapokat, portálokat tömörítő Mediaworks árbevétel részesedése 47%, annak ellenére, hogy a top100 médiavállalatnak több mint harmada lapkiadó.

47%-kal a Publimont vezeti a köztéri reklámcégek piacát, és „csupán” 37%-ot visz a New Wave, aki a legnagyobb az online téren, valamint 34%-ot a Hold Rádió Kft. a rádiópiacon.

A médiacégek többsége mikrovállalat

Az egyes médiatípusok teljesítményére rányomja bélyegét, hogy a szektorvezető cég hogyan teljesít.

A szektorvezető „nagyhalak” és a top100 végén található kis médiacégek közt nagyon nagy a szórás árbevételükben, pénzügyi teljesítményükben.

A top100 médiavállalat nagy része (95%-a) ráadásul kkv-nek számít.

Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!

További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!
Fotó: Ladányi András / Media1
Szóljon hozzá!

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások