A Mastercard globális felméréséből kiderült, hogy a COVID-időszakban a vásárlók 79 százaléka az érintésmentes fizetési módot választotta a biztonság és a higiénia miatt. A készpénzfizetést jelenleg hatalmas aggodalmak övezik, és a megkérdezettek 82 százaléka gondolja úgy, hogy kártyával sokkal biztonságosabb fizetni. Az érintésmentes fizetési megoldásoknak köszönhetően a store experience, a vásárlási élmény is hatalmas átalakuláson megy keresztül a közeli jövőben. Említhetjük például az Amazon által megnyitott kassza nélküli, Amazon Go boltokat, amelyekből sorban állás nélkül, simán ki tudnak a vásárlók sétálni a magukhoz vett árukkal.
A jelenleg üzemelő 21 darab Amazon Go bolt még viszonylag kicsi vegyeskereskedés, ám az új áruházak már szupermarket-kategóriájúak lehetnek, amelyekben sokkal nagyobb területen sokkal többféle terméket tudnak majd megtalálni a vásárlók. Sőt, az Amazon licencelheti a technológiát más, nagyobb üzletláncok számára is, és ennek köszönhetően még több helyen bukkanhatnak majd fel a kassza nélküli boltok, illetve tűnhetnek el a már meglévő üzletekből is a pénztársorok.

Rabatin Gábor, a Reckit senior ügyfélmarketing-menedzsere szerint a „grab and go” koncepció a kényelmi vásárlást támogatja, megkönnyíti a bevásárlás folyamatát, viszont egyúttal új kihívásokat is támaszt az eladáshelyi marketing elé. A gyorsabb bevásárlás azt is jelenti, hogy a vásárló gyorsabb döntéseket hoz, így kevesebb az idő is a vásárlói kosarak befolyásolására. A kassza eltűnése előny a vásárlónak, de egy fontos értékesítési pont eltűnését is jelenti a kereskedők számára, amit új, innovatív eladáshelyi eszközökkel kell kiváltani – mondja Rabatin Gábor.
A Media1 és a Brandfestival együttműködése keretében folyamatosan bővülő Trendreport sorozat további részei ITT érhetők el.
További hírek és cikkek találhatók a Media1.hu-n! Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy ne maradjon le a legújabb tartalmakról! Ott vagyunk a Facebookon is.