URL, link, hivatkozás.

Így alakult a leglátogatottabb magyar honlapok versenye decemberben

Megérkezett a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) és a Gemius havi elemzése a legnagyobb magyar weboldalak decemberi látogatottságáról. Készült videós összefoglaló is az eredményekről.

A Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) 2021 decemberére vonatkozó, a Media1-hez eljuttatott elemzése bemutatja a napi átlagos és a havi összes látogatószám alapján bekövetkezett havi változásokat a vezető weboldalak, illetve brandek helyezésében.

A karácsonyi – újévi előkészületek egyértelműen kedveztek a gasztro oldalaknak – szögezi le a DKT elemzése. A TOP100-ban helyet foglaló öt, kimondottan a kulináris élvezetekre koncentráló önálló oldal mindegyike előrébb lépett a havi látogatottság alapján készített toplistán: az eleve TOP10-közeli nosalty.hu és a mindmegette.hu 3-3 helyet, míg a többi három vizsgált gasztro oldal egységesen 15-15 helyet javított helyezésén a novemberhez képest. E változásoknak köszönhetően a nosalty.hu a 8., míg a mindmegette.hu a 12. helyen zárt. A streetkitchen.hu decemberben a lista 41., a sobors.hu a 42. helyét foglalta el, míg a receptneked.hu az 59. helyre lépett előre.

A leglátogatottabb gasztro oldalak 2021 decemberében.

Teljes piaci toplista: napi átlagos RU alapján a Blikk nyerte a hónapot

A napi átlagos egyedi látogatószám (real user / RU ) alapján kialakított top10-es listát a weboldalak esetében változatlanul a blikk.hu vezeti, amit az egy helyet előre lépő 24.hu követ. A lista harmadik helyén az egy helyet visszacsúszó index.hu áll. A negyedik helyet a pozícióját őrző origo.hu foglalja el. A femina.hu novemberhez képest egy helyet lépett előre, így az 5. a toplistán. A ripost.hu két helyet javított pozícióján, ennek köszönhetően decemberben a 6. helyet foglalhatta el.

A 7. helyet a borsonline.hu foglalja el, amely egy hónappal korábban még az 5. helyen állt, míg a 8. a portfolio.hu, két helyet javítva novemberhez képest. Az nlc.hu decemberben a 9. helyet foglalta el, míg egy hónappal korábban még a 7. helyen állt. A top10-es lista végén a napi átlagos látogatószám alapján decemberben a hvg.hu végzett, egy helyet rontva egy hónappal korábbi pozícióján. Érdemes megemlíteni, hogy bár a sorrend novemberhez képest valamelyes változott, a napi átlagos látogatószám alapján kialakított top10-ben nem volt két helyezésnél nagyobb mértékű változás.

A top10 weboldal napi átlagos látogatottság alapján.

Brand alapú toplista: bekerült az Időkép

Ha nem site, hanem brand alapon állítjuk össze a napi átlagokkal mért toplistát, akkor az első négy helyen nem látunk eltérést a honlapok listájához képest, a Blikktől az Origóig mindenki ugyanazt a helyet foglalja el brandként, mint weblapként. Az 5. helyre viszont az androidos applikációjának is köszönhetően bekerült az Időkép mint brand, egy-egy hellyel lejjebb tolva ezzel minden szereplőt a Feminától kezde a HVG-ig bezárólag – ez utóbbi mint brand, ki is esett ezzel a top10-ből, legalábbis decemberben.

A top10 brand napi átlagos látogatottság alapján.

Havi összesített látogatószám alapján a 24.hu vezet

A havi összesített egyedi látogatószám alapján a toplista első helyén nem történt változás: a 24.hu megőrizte azt. A 2-4. helyet az egyet-egyet feljebb lépő blikk.hu, origo.hu és femina.hu foglalta el. Az index.hu a 2021. novemberi 2. helyről decemberre az 5. helyre csúszott vissza. A ripost.hu három helyet javított, így a 6. helyen állt decemberben.

Hetedik az nlc.hu, egy helyet hátrébb csúszva. A gasztro oldalak közötti verseny kapcsán már említett nosalty.hu 3 helyet javítva novemberi pozícióján nemcsak bekerült a TOP10-be, de rögtön a 8. helyet foglalta el. A kilencedik helyen a borsonline.hu állt, 2 helyet hátrébb csúszva a novemberi helyezéséhez képest. A tízes lista utolsó helyén decemberben a portfolio.hu állt – egy hónappal korábban még a 8. helyet mondhatta magáénak.

A top10 weboldal havi látogatottság alapján.

A brandek havi látogatószám alapján összeállított toplistájának első 10 helyezettje tökéletesen leképezi az egyes brandekhez tartozó (fő) weblapok fentebb bemutatott sorrendjét.

A top10 brand havi látogatottság alapján.

A DKT és a Gemius közös 2021. decemberi adatokra vonatkozó elemzése megtekinthető videós formátumban is:

További híreket talál a Media1-en!

Kiemelt fotó: stock / Depositphotos

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások