fbpx
A MediaMarkt Marketplatz tesztüzemének nyitólapja.

Internetes piacteret indít a MediaMarkt Európában

Hasonló piactérről van szó, mint például hazánkban az eMAG, vagyis kiskereskedők is árulhatják benne termékeiket.

Hamarosan elindítja új, online piactér-szolgáltatását a MediaMarkt egész Európában – írja az EcommerceNews.

A platform már béta szakaszban elindult Németországban, Ausztriában és Spanyolországban is. A legnagyobb német szórakoztatóelektronikai kereskedő az elmúlt években egyre inkább többcsatornás kiskereskedővé vált, miután fizikai üzletei mellett már internetes áruházukból is lehet vásárolni. Ehhez most egy új értékesítési lehetőséget, az internetes piacteret is hozzáadják.

Shariar Khalili, a MediaMarkt Benelux igazgatója szerint Hollandia a következő azon a listán, ahol bemutatják a platformot. „Nagyon várom a hollandiai bevezetést, mert a piactér sokkal több lehetőséget kínál majd” – fogalmazott az igazgató a Twinkle Magazine-nak.

Piactér a kiskereskedelmi partnereknek

Az online piactér lehetővé teszi a MediaMarkt számára, hogy bővítse termékkínálatát, miközben lehetőséget biztosít a kiskereskedők számára is, hogy nagyobb közönséget érjenek el. A német oldalon már feliratkozhatnak a jelenleg béta fázisban lévő MediaMarkt Marketplatz-ra.

Ahhoz, hogy kiskereskedelmi eladókká válhassanak, az eladóknak EU-ban lévő székhellyel kell rendelkezniük, továbbá kereskedelmi- és adóbejegyzés is kell hozzá. A MediaMarkt megköveteli azt is az eladóktól, hogy saját logisztikai hálózattal rendelkezzenek, vagy használják egy szolgáltató hálózatát. (Az Amazonnal szemben ugyanis a MediaMarkt nem kínál fulfillment szolgáltatásokat.) A szállítást és a visszaküldést az EU-n belüli raktárban kell kezelni, továbbá a német piacon történő értékesítéshez az eladóknak németül beszélő ügyfélszolgálatot is biztosítaniuk kell.

A kiskereskedelmi partnerek feltölthetik termékeiket CSV-fájllal, Excel-sablonban, vagy használhatnak teljes kapcsolatot API-felületen is. A platform lehetővé teszi a megrendelések kezelését, a szállítás megerősítését és az ügyfelekkel történő kommunikációt is.

A platformon történő értékesítéshez a kiskereskedelmi partnereknek 39 euró havi díjat, valamint minden értékesítés után jutalékot kell fizetniük – melynek nagysága a termékkategóriától is függ.

További híreket talál a Media1-en!

Borító: A MediaMarkt Marketplatz tesztüzemének nyitólapja. Fotó: mediamarkt.de
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások