fbpx
Az RTL Csoport új arculata / RTL Group

Nagyot nőtt az RTL Magyarország és az RTL Group árbevétele 2021 első felében a tavalyi év azonos időszakához képest

Ebben annak is szerepe volt, hogy tavaly a koronavírus első hullámának hatására sok hirdető elhalasztotta a tévés reklámkampányát, mostanra viszont kezd normalizálódni a helyzet.

Az RTL Group (az RTL Magyarországot is magába foglaló, egyik legnagyobb európai médiacsoport) bevétele 3,014 milliárd euróra nőtt az idei első félévben, ami a tavaly év ugyanezen időszakában elért 2,652 milliárd euróhoz képest 13,7 százalékos növekedést jelent – derül ki a médiacsoport idei első féléves pénzügyi jelentéséből. A jelentésben az RTL Magyarország pénzügyi eredményeiről is közzétettek néhány beszédes adatot.

A jelentés szerint az RTL Magyarország bevételei 2021 első félévében 10,2 százalékkal, a 2020 első félévi 49 millió euróhoz képest 54 millió euróra növekedtek. A magyarországi cégcsoport kiigazított EBITDA értéke (kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) 5 millió euróról 9 millió euróra gyarapodott.

Az RTL Magyarország összesített átlagos főműsoridős közönségaránya a 18 és 49 év közöttieket figyelembe véve 24,4 százalék volt, ami a tavalyi év ugyanezen időszakának 26,1 százalékához képest kis mértékű visszaesést jelent, ám a 8 tévécsatornával rendelkező RTL Magyarország így is 1,2 százalékponttal megelőzte fő riválisát, a 14 csatornával rendelkező TV2 Média Csoportot.

Ha csak az RTL Klubot nézzük, akkor elmondható, hogy 2021 első félévében főműsoridőben továbbra is piacvezető eredményt ért el a 18 és 49 év közötti korcsoportban: átlagosan 12,9 százalékos közönségaránnyal rendelkezett az RTL Klub, amivel 2,1 százalékponttal megelőzte a TV2-t.

Az Apatigris új, 2. évadának utcai plakátja Budapesten
Az RTL Klub egyik saját gyártású műsorát, az Apatigris 2. évadát népszerűsítő plakát Budapesten. Fotó: Media1 / Ladányi András

Biztató a vállalat digitális stratégiája szempontjából, hogy az RTL Most streaming-szolgáltatásra regisztráltak között a tavalyi első féléves eredményekhez képest 22,3 százalékos növekedést ért el a vállalat 2021 első félévében.

Az RTL Group összesített bevételeinek növekedéséhez jelentős mértékben járultak hozzá a második negyedévben növekvő televíziós reklámbevételek, valamint a Fremantle és a streaming üzletágak erőteljes növekedése.

Az idei második negyedévben az RTL Csoport bevétele 2020 második negyedévének 1,186 millió eurós összegéhez képest 1,610 millió euróra emelkedett, ami 35,8 százalékos növekedés, míg a televíziós reklámbevételek 2020 második negyedévének 440 millió eurójához képest 65 százalékkal növekedtek, így 726 millió euróra gyarapodtak, ami nagyjából a covid-válság előtti, 2019-es második negyedév eredményeivel van egy szinten. Akkor 718 millió euró volt a televíziós üzletág reklámbevételeiből befolyó összeg.

A kiigazított EBITDA 87,2 százalékkal 483 millió euróra nőtt a 2020-as 258 millió euróhoz képest. Az RTL Group nyeresége erőteljesen, a tavaly év ugyanezen időszakának 156 millió eurójához képest 929 millió euróra emelkedett.

Az RTL Group egyébként új arculatot vezetett be, ez látszik a fenti borítóképen.

Még több hír a Media1-en! Iratkozzon fel hírlevelünkre és csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Borítókép:  RTL Group
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások