Az MTI híre szerint a várakozásokat meghaladó, 59 százalékos negyedéves adózott eredménynövekedésről jelentett az Alphabet, a Google anyavállalata, elsősorban a hirdetésekből és a felhőszolgáltatásból származó jelentős bevételbővülésre.
A cég azt közölte, hogy a szeptember végével záródott három hónapban a profitja 11,247 milliárd dollár, részvényenként 16,4 dollár volt. Elemzők kisebb, 11,03 dolláros részvényarányos eredményre számítottak. Az Alphabet negyedéves bevétele 14 százalékkal, 46,173 milliárd dollárra emelkedett.
A növekmény részben a hirdetési bevételek gyors emelkedésének köszönhető. A hirdetésekből származó negyedéves bevétele 37,1 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 33,8 milliárd dollárról, de jelentősen nőtt a felhőszolgáltatásokból származó bevétel is, a tavalyi harmadik negyedévi 2,379 milliárd dollárról 3,444 milliárd dollárra.
Épp most jöttek ki a Facebook pénzügyi adatai is, amelyek azért is érdekesek, mert azt mutatják, hogy hiába alkalmazott több mint ezer cég (köztük óriásvállalatok, például a Coca-Cola és a Starbucks) bojkottot a közösségi médiás vállalattal szemben.