Mostantól a YouTube egy újabb eszközt kínál a magyar hirdetők számára, amivel hatékonyabban érhetik reklámjaikkal a platform nézőit. Az új módszer, a YouTube Select segítségével olyan videóknál és csatornákon helyezhetik el hirdetéseiket, amelyek relevánsak egy adott szolgáltatás vagy termék meghatározott közönsége számára. A hirdetők mostantól kilenc előre konfigurált tartalomcsomag közül választhatnak.
Az úgynevezett Lineup-okat a YouTube olyan kritériumok alapján állítja össze mint az adott tartalom népszerűsége, nézettsége, minősége, márkabiztonsága és nem utolsósorban a videó vagy csatorna elérése. Ezzel a szolgáltatással a YouTube összeköti a több mint 6 millió magyarországi felnőtt nézőjét a platform által kínált legjobb minőségű tartalmakkal – áll a Google Magyarország csütörtöki közleményében.
Tartalomcsomag-készlet
A YouTube az egyik legnagyobb videókínálattal rendelkezik a világon. Az óriási választék azonban meg is nehezítheti a hirdetők számára a márkájuknak leginkább megfelelő tartalmak kiválasztását. Ezért döntött úgy a videómegosztót működtető Google, hogy létrehoz egy tartalomcsomag-készletet Lineups néven.
„A Lineup-ok tematikus tartalomcsomagok, például szépség és divat, szórakozás, autók vagy gaming kategóriákban. Mindegyik Lineup-ot úgy tervezték, hogy megfeleljen az ügyfelek legszigorúbb követelményeinek mind a közönség összetétele, mind mérete tekintetében”
– mondta Kovács Péter, a YouTube hazai felelőse.
A klasszikus témák mellett szezonális csomagok is készülnek. Ezek egyszerű megoldást kínálnak arra, hogy a hirdetési kampányok elérését kiterjesszék az aktuálisan legnépszerűbb videókra, csatornákra vagy toplistás számokra.
Plusz lehetőségek a tévéképernyőkre
Mivel a felhasználók egyre többször nézik a YouTube-ot a tévékészülékükön keresztül, a YouTube olyan összeállításokat is készített, amelyek nagy arányban tartalmaznak tévéképernyőn nézett tartalmakat. Így a már széles körben elterjedt okostévén megjelenő hirdetések a YouTube Select indulásával egy újabb lehetőséggel egészülnek ki.
Fontos újdonság továbbá, hogy elérhetővé váltak az úgynevezett Brand Lift mérések a televíziók képernyőjén is. Ezentúl a márkák képesek lesznek jobban mérni az olyan mutatókat, mint a „reklámfelidézés”, a „márkaismertség” vagy a „vásárlási szándék”.