A Duna-Tisza Rádió (DTR) és a DTR Gold

Új rádiók indultak DTR és a DTR Gold néven

A két új rádiós márka elsősorban a vidék rádiója kíván lenni, és a neten keresztül fogható.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

A DTR és DTR Gold a technikai lehetőségeket kihasználva ugyanazt a műsort kínálja, de kétféle zenei összeállítással. A rádiókkal a vidéki Magyarország igényeit akarják kiszolgálni.

A DTR az 1990-es évektől napjainkig, míg a DTR Gold a ’60-es, ’70-es és ’80-as évek azon dalait játssza, melyeket fütyülni lehet. Ehhez olyan szöveges és vizuális tartalmakat készítenek, amelyek az egyszerű és dallamos zenékkel együtt igyekeznek megszólítani a vidékieket.

A rádió(k) neve Magyarország két legfontosabb folyójának kezdőbetűje: a próbaadások alatt Duna-Tisza Rádióként hivatkoztak magukra, weboldaluk pedig a dunatiszaradio.hu címen érhető el.

A rádiós márkát működtető csapat közleményében ezt írja: nem akarják befolyásolni, megváltoztatni vagy kioktatni a közönségüket: zenei és szöveges tartalmaikat is úgy állították össze, hogy a határon inneni és túli, magukat vidéknek tartó rádióhallgatók a sajátjuknak érezzék. A DTR és a DTR Gold meg kívánja mutatni a magyar vidék csodáit, elősegíteni a belföldi turizmust és a túrázást, népszerűsíteni szeretné a családos életet és a gyerekvállalást, miként a ház körüli barkácsolást és a kerti munkát is. A szöveges tartalmak esetében külön figyelmet fordítanak a tradíciókra, a hagyományokra, a nemzeti és vallási ünnepekre. A DTR magázódik és erre büszke is.

„Nem fogunk politizálni, vagy felesleges fellengzős beszélgetéseket sugározni. Két fontos üzenete van a rádiónak: az egyik, hogy vidékinek lenni nem szégyen, sőt kifejezetten büszkék vagyunk mi magunk is vidéki gyökereinkre. A másik, hogy ezen a kivéreztetett, központosított rádiós piacon egy dalt sem kérhet a hallgató vidéken úgy, hogy ne kelljen átfuttatni a budapesti központon, ami lássuk be viccnek is durva. Miért kellene Kiskunlacházán azt szeretni, amit a Déli Pályaudvarnál meghatároznak? Nálunk nem ciki semmilyen irányzat, vagy hangzás, egy a lényeg: a hallgatók kedveljék” – mondta Kalácska Gábor, a rádió egyik, egyébként kazincbarcikai születésű alapítója.

A DTR egy négytagú csapat gyermeke: szabolcsi, nógrádi és borsodi a négy alapító, így esetükben a hitelesség megkérdőjelezhetetlen.

Thuróczy Richard, a DTR pásztói születésű társalapítója elmondta, hogy a DTR olyan felületeken kommunikál a közönségével, ahol azok már eleve megtalálhatók. Az a cél, hogy a hallgató elé tegyék le a plusz tartalmat, oda, ahová egyébként is jár.

„Csak el akarjuk érni őket. Ugyanez a helyzet a rádió egészével kapcsolatban is: A próbaadás ideje alatt volt már a DTR a 13. leghallgatottabb adó is. És még csak most indítjuk el! A vidék Magyarországán annyi minden életidegen abból, amit egy budapesti irodában halál komolyan vesznek, így ezektől az angol kifejezésektől, látszat progresszív megoldásoktól mi megóvjuk azt, aki a mi rádiónkat hallgatja. Egyszerű és valódi, az átlagos magyar hétköznapokhoz illő hangulatot és tartalmat kap az, aki a DTR-t választja.”

A rádió ugyanakkor kifejezetten innovatív megoldásokat is alkalmaz. Ezt élénk képzeletű, alkotó szellemű és találékony munkatársaival, valamint a megszokottaktól eltérő szakmai trükkökkel igyekeznek elérni.

„Az online megoldásoknak hála a rádió már nagyon régen nem csupán egy hangot sugárzó doboz. Képpel, kísérő tartalmakkal, sőt akár egész napos videó közvetítésekkel is készülünk, és folyamatosan keressük azokat a technikai megoldásokat, amelyekkel még tovább tudjuk fokozni a hallgatók elégedettségét” – így foglalta össze a fejlesztés miértjét Vastagh Zsolt, a DTR harmadik alapítója, technikai vezetője, Kisvárda szülötte.

Az alapítók szándékai szerint a DTR már rövidtávon jól használható kommunikációs eszköz lehet a vidéki Magyarország eléréséhez úgy a cégek, mint más szervezetek számára.

A két netrádiót a fenti weblapon keresztül lehet elérni, vagy

További hírek találhatók a Media1-en! RSS-csatornánkra ITT lehet feliratkozni, Facebook-oldalunkra ITT.

Szóljon hozzá!