Innovatív webáruház ötletek: a Wish, az Amazon és a többiek

Innovatív webáruház ötletek: a Wish, az Amazon és a többiek 

Manapság már nehéz újat mutatni, ha webáruházról van szó, azonban az olyan nagy portáloktól érdemes tanulni, akik méltán a világ legnépszerűbb webshopjai. Ilyen a Wish, az Amazon és az Aliexpress is. Mind-mind valamilyen innovatív megoldást tudtak felmutatni a maguk területén. Ha igazán pontosak akarunk lenni, akkor tudnunk kell, hogy ezek a webáruházak azért olyan különlegesek, mert nem csupán egyetlen raktárral rendelkeznek mint a legtöbb hazai webáruház, hanem több lerakattal. (x)
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Ezt pedig úgy valósítják meg, hogy online plázaként működnek. Vagyis a portál csupán felületet nyújt a különböző kereskedőknek, gyártóknak és forgalmazóknak, hogy termékeikkel megjelenhessenek egy ilyen népszerű felületen. A kedvező árak a nagy konkurencia és a piaci verseny miatt alakult ki, amit kiegészítenek az innovatív webáruházak saját ajánlói rendszerei és kedvezményes időszakai is.

Fix kedvezményeket, pontokat vagy akár kupon kódokat is kaphatunk ha vásárolunk, ha véleményezünk vagy akár képet is megosztunk egy-egy megérkezett termékről. Az eladókat pedig pontozni is lehet, így kialakítva a bizalmat. A nagyobb pontszámot kiérdemlő kereskedőktől ugyanis jobban megéri rendelni, ha az átlag ár felett is forgalmaznak.

A hazai piac és a webáruházak

Kétségtelen, hogy idehaza is egyre népszerűbbek a hazai és külföldi webshopok is. A néhány évvel ezelőtti félelmet ma már felváltotta a nyugodt vásárlás és egyre többen mernek külföldi webáruházból is vásárolni. Csak a hazai webáruházak több mint 38 millió rendelést kaptak 2018-ban és hamarosan a tavalyi év adatai is napvilágot látnak. Ha hinni lehet a becsléseknek, akkor a 40 milliós álomhatárt is valószínűleg átléptük már.

A közzétett információk szerint 425 milliárd forintot hagytunk online pénztáraknál két évvel ezelőtt, amelyből a Black Friday akció keretén belül ennek a forgalomnak közel egy tizede bonyolódott le valamilyen hazai webáruház felületén. Egy átlagos magyar felhasználó nagyjából 12 alkalommal vásárol évente online, 11.000 forintos átlag vásárlói kosár értéken.

A legnépszerűbb webáruházban vásárolt termékek a ruházat, cipő, táska, a játék és ajándék, valamint az óra és ékszer, de a számítástechnikai és mobilkommunikációs termékek is toplistásak még mindig. Érdekes statisztikai adat, hogy a külföldi webáruházból vásárlók közel 80%-a tanulókból tevődik össze, vagyis az idősebb generáció inkább bízik a hazai webshopokban, mint a külföldiekben (de ez lehet az idegen nyelv ismerettel is összefügg).

Már 2018-ban a magyarok 45%-a vásárolt a Wish-ről, 48%-uk pedig az Aliexpressről, Ebayről viszont már 60% körüli az arányok száma (ami a korábbi 70%-hoz képes csökkenő tendenciát mutat a többiekkel ellentétben).

Miért olyan népszerűek Magyarországon is a külföldi webáruházak?

A statisztikai adatok azt mutatják, hogy évről évre többen rendelnek külföldi webáruházból annak ellenére, hogy a szállítási idő sokkal több, ám a legtöbben olyan termékeket vásárolnak, amelyek itthon csak többszörös áron beszerezhetőek, ezért inkább vállalják be a hosszú szállítási időt. A hazai webáruházak további hátránya, hogy nagyon magas a szállítási költség még kisebb rendelés esetén is (jellemzően csak 10.000 vagy 25.000 forint felett szokás ingyen szállítást felkínálni idehaza). Ezzel ellentétben a külföldi webáruházak legtöbbje még csak fel sem számol díjat a hosszú út ellenére sem. Vagyis gyakorlatilag országon belül többszörösért jutunk hozzá magas áron ugyanahhoz a termékhez, mintha azt hosszabb szállítási idővel, de külföldről kapnánk meg.

Sok szélsőséges árral találkozhatunk de az ezüst gyűrűk, az okosórák vagy a telefontokok és fóliák tipikusan ezek közé tartoznak ahol akár tízszeres vagy hússzoros különbség is lehet a bolti ár és az online, külföldi webáruházas ár között, ráadásul még idehaza legalább 990 forintot (de jellemzően inkább 1500 forint körüli díjat) kérnek el a házhoz szállításért, külföldről ez teljesen díjmentes. Tehát gyakorlatilag egy itthon 5000 forint + 1000 forint szállítási költségért vesztegetett telefontok, külföldről 400 forintba kerül szállítással együtt. Ráadásul ezek a portálok visszafizetik igen gyorsan a pénzünket, ha az ígért ideig nem érkezik meg a termék vagy nem a leírásnak megfelelő minőséget kaptuk (ettől függetlenül megtarthatjuk az árut is!).

Hirdetői tartalom, azt nem a Media1 készítette. (x)

A Media1 E-kereskedelem rovatának támogatója a Jófogást, Használtautó.hu-t és az Autónavigátor.hu-t működtető Adevinta Hungary. (x)

 

Szóljon hozzá!