Bayer Zsolt a HírTV-ben

Bebörtönöztetné a Fidesz egyik alapítója a Válasz Online oknyomozó újságíróját

Bayer Zsolt publicistát olyannyira feldühítette a felesége vezette Országos Vérellátó Szolgálattal foglalkozó cikksorozat, hogy úgy érezte, reagálnia kell. Rögtön börtönbe is küldte volna Élő Anitát.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

„Jobb helyeken ezért ezeket a gazembereket börtönbe zárnák. Világos?”

– így fejezte be a Magyar Nemzetben még szerdán megjelent véleménycikkét Bayer Zsolt. A publicista a Válasz Online újságíróját, Élő Anitát szeretné börtönben látni, mivel Bayer szerint a lap és munkatársa alaptalanul vádolta meg a feleségét, Bayerné dr. Matusovits Andreát cikkeiben.

Bayer Zsolt felesége az Országos Vérellátó Szolgálat (OVSZ) vezetője. Élő Anita cikksorozatában arról írt, hogy információi alapján az Országos Vérellátó Szolgálat Bayerné vezetése alatt versenyeztetés nélkül kötött szerződést két céggel vérplazma eladásokról. A cikk szerint a kiírást és a szerződést az OVSZ a Válasz Online adatigénylése ellenére nem adta ki.

Bayer Zsolt szerint a cikk állításai alaptalanok és csak azért írt Élő Anita erről az ügyről, mert dr. Matusovits Andrea az ő felesége. Bayer ezért is érezte úgy, hogy neki reagálnia kell erre:

„S akit most nem kevesebbel, mint szervkereskedelemmel és korrupcióval vádolt meg egy aljas és végtelenül ostoba „újságíró”, bizonyos Élő Anita. A támadásnak amúgy egyetlen oka van: az, hogy Dr. Matusovits Andrea az én feleségem.(…) Éppen ezért a férj kötelességén túl ezért is kötelező, hogy reagáljak erre a gazemberségre.”

Bayer a cikkben Élő Anitát „kilóra megvett, becstelen, gazember” újságírónak nevezi. A Fidesz alapítója összeesküvést vél felfedezni Élő Anita cikksorozata mögött, mivel az elmúlt időszakban többen is nyújtottak be vérplazma ügyében közérdekű adatigénylést az OVSZ-nek. A cikk második felében a védelmező férj kifejti, hogy a Válasz Online írásai mikben tévednek, és végül arra a következtetésre jut, hogy „becstelen és felelőtlen gazemberek pőre politikai és üzleti okokból megpróbálnak hangulatot kelteni a vérellátó és annak vezetője ellen. Veszélyeztetve ezzel a hazai gyógyszer- és vérellátást.”

Bayer ezután jutott el oda, hogy szerinte börtönt érdemel Élő Anita.

Ezek voltak a Válasz Online cikksorozatának állításai, ami annyira feldühítette a publicistát:

  • 2019 nyarán lejárt az OVSZ önkéntes véradásból megmaradó úgynevezett friss fagyasztott plazma értékesítésére kötött szerződése, amit a Vascular Plazma Kft.-vel és egy multinacionális gyógyszercéggel, az Octapharmával kötöttek.
  • Új tendert nem írtak ki.
  • Az OVSZ honlapján egy táblázatból látható, hogy két év után ezúttal három évre, 2022 nyaráig a Vascular Plazma–Octapharma kettőssel szerződtek a vérplazma értékesítésére.
  • A Vascular Plazma 2019 januárjában még magyar cég volt, 2019 májusában felvásárolta a Takeda nevű japán multi két leányvállalatán keresztül. Így az OVSZ honlapján a Válasz Online cikkének megjelenésekor és ma is az olvasható: két multinacionális gyógyszercég joga megvenni a nemzeti vérkészlet részét képező plazmát. A cikk erre hívta fel a figyelmet.
  • Az eredeti kiírást nem adta ki az Országos Vérellátó Szolgálat.
  • A szerződést nem adta ki az Országos Vérellátó Szolgálat.
  • Az ennek módosításáról szóló iratot kérésre sem adta ki az Országos Vérellátó Szolgálat.
  • A régi szerződést piaci verseny után kötötték meg, az újat nem.
  • Az új közölt ár a világpiaci ár alatti.

A Válasz Online egyébként egy újabb írásban részletes érvekkel szállt szembe Bayer Zsolt börtönt emlegető írásával.

Borító: Bayer Zsolt a HírTV-ben.  Forrás: YouTube

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

koronavírus miatt tévéző ember

Nagyon megváltoztatta a koronavírus a magyarok médiafogyasztási szokásait

A Nielsen Közönségméréstől kapott friss statisztikák azt mutatják, hogy az internet mellett a tévé szerepe is jelentősen felértékelődött a járvány hatására, hiszen nagyon nagyot nőtt pár hét alatt a tévénézésre fordított idő Európában és Magyarországon. Az is nagyon megváltozott, mit nézünk a tévében: például a sportcsatornák óriásit vesztettek. Lássuk is a konkrétumokat!

A UPC Direct műholdas szolgáltatás új logója

Nem tűnik el teljesen a UPC márkanév a magyar tévés piacról

Bár a UPC Magyarország beolvadt a Vodafone-ba, és március végével elhagyta eddigi jól ismert márkanevét, a tíz évvel ezelőtt a UPC Magyarországtól függetlenedő UPC Direct műholdas szolgáltató arra figyelmeztet, hogy ők változatlan néven üzemelnek tovább ezután is.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!