Czura Karina, az Év TikTok-videósa 2019-ben

Versenytársat kapott az X-Faktor a kamaszok között

Ma már a magyar tinédzserek jelentős része naponta használja a TikTok nevű kínai alkalmazást, ennek is köszönhetően a legnépszerűbb magyar TikTok-videós mostanra a 18 év alattiak között az egyik legnézettebb magyar tévéműsor, az X-Faktor eléréseivel versenyez.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Magyarországon is meghódította a 18 év alattiakat a kínai közösségi applikáció, a TikTok — derül ki egy friss, az alkalmazás felhasználóinak körében végzett kutatásból, amit a NuHeadz Talent Management készített.

Az ezer fő megkérdezésével készített kutatás eredményei azt mutatják, hogy a nemzetközi trendekkel megegyezően elsősorban a tizenévesek használják a videós applikációt, akik kedvenc TikTok-videósaikat sokszor könnyebben beazonosítják mint az amúgy népszerű színészeket vagy a nem sokkal a kutatás elkészítésekor megválasztott új budapesti főpolgármestert.

A fiatalok nagyon, 24 év felett azonban alig használják

A kutatási eredmények alapján a 11-18 éves korosztály használja elsősorban az applikációt: a felhasználók 76 százaléka ebbe a korosztályba esik, míg 24 év felett elhanyagolható, mindössze 4 százalékos az alkalmazás népszerűsége.

A TikTok felhasználók demografiai adatai
A TikTok felhasználók demográfiai adatai. Forrás: NuHeadz Talent Management

Legalább napi fél óra a TikTokon

A tinik között a TikTok az egyik első számú közösségi oldalnak számít, a felmérést kitöltő fiatalok 60 százaléka legalább napi félórát használja az applikációt, 10 százaléka pedig több mint napi 2 órát. Ezzel egyébként még nem sikerült megelőznie a fotós közösségi oldalt, az Instagramot, amit a válaszadók 50 százaléka több mint egy órát használ.

Érdekes az is, hogy a kutatásban résztvevő fiatalok 30 százaléka egyáltalán nem is néz tévét.

Médiahasználati szokások a TikTok felhasználói körében
Médiahasználati szokások a TikTok felhasználói körében

 

Mennyi időt töltenek a felhasználók a TikTok-on?
Mennyi időt töltenek a felhasználók a TikTok-on?

A legnépszerűbb TikTok-videósok nézettsége tévé műsorokéval vetekszik

Az egyik legnépszerűbb magyar TikTok-videós, a tavaly az év videósának választott 15 éves Czura Karina oldala hetente 1,2 millió videómegtekintést produkál, de a legerősebb héten – amikor az X-Faktor versenyzőivel készített videókat publikálta – ez a szám meghaladta a 3 millió videólejátszást is.

Ha összehasonlítjuk Czura Karina elérési adatait a legnépszerűbb magyar tévéműsorok 18 év alattiak körébe mért nézettségi adataival (reach), az adatok azt mutatják, hogy egy-egy népszerű TikTok-videó ma már el tud érni annyi fiatalt mint az X-Faktor vagy a Sztárban Sztár legnézettebb adásai.

A TikTok videók és a legnépszerűbb tévéműsorok elérései
A TikTok videók és a legnépszerűbb tévéműsorok elérései

A TikTok kedvez a fiatal zenészeknek

Az X-Faktor egyébként a TikTok-felhasználók körében (is) a legnépszerűbb tévéműsornak számít. A felmérést kitöltő fiatalok 55 százaléka rendszeresen nézte a tehetségkutatót, és a műsor sikere azon is jól lemérhető, hogy a 2019-es évadban szereplő Manuel egyik dalára több mint 45 ezer TikTok-videó készült.

A kutatás alapján a legnépszerűbb magyar előadók a hazai TikTok-felhasználók körében Manuel, Burai Krisztián, Mario, ByeAlex és Ábrahám.

TikTok felhasználók az alábbi platformokon hallanak új dalokat
TikTok felhasználók az alábbi platformokon hallanak új dalokat

Viszkok Fruzsit több mint kétszer annyian ismerték fel, mint a frissen megválasztott főpolgármestert

A kutatás készítői arra is kíváncsiak voltak, kiket ismernek fel kép alapján azok a fiatalok, akik használják a TikTok-ot.

Az eredmények azt mutatták, hogy a legnépszerűbb YouTube-videósok, például Viszkok Fruzsi továbbra is a fiatalok kedvencei, de például Gálvölgyi János ismertsége nem éri el az 50 százalékot a TikTok-ozók között, miközben a legnépszerűbb TikTok-videósokat már minden második felhasználó felismeri.

A TikTok felhasználók az alábbi személyiségeket ismerték fel
A TikTok felhasználók az alábbi személyiségeket ismerték fel.

A kutatás a 2019-es önkormányzati választás utáni héten készült, ezért a közszereplők közül Karácsony Gergely fotójára is rákérdeztek a felmérés készítői. Az újonnan megválasztott főpolgármester alig több mint a TikTok-használók harmadának (35 százalék) volt ismerős. Csonka András viszont – aki maga is rendszeresen tölt fel videókat a TikTok-ra – magas, 73 százalékos ismertséggel rendelkezik.

További médiahírek találhatók a Media1-en!

Borító: Czura Karina, az Év TikTok-videósa, akinek elérése az X-Faktor nézettségével is vetekszik a 18 év alattiak körében.

Szóljon hozzá!

Hajdú Péter, a Media Vivantis Zrt. vezérigazgatója

Hajdú Péter az elsőrendű vádlott egy adócsalási ügyben a Magyar Hang szerint

A Frizbi Entertainment Kft. volt tulajdonosát, a Mészáros Lőrinc feleségéhez tartozó Life TV és Ozone TV vezérigazgatóját a Magyar Hang értesülése szerint adócsalással vádolja az ügyészség egy korábbi ügy kapcsán. A Media1 telefonon utolérte a tévést, akitől azt is megkérdeztük, igaz-e, hogy Összezárva Hajdú Péterrel címmel tervez műsort a LifeTv-nél.

Varga Zoltán, a Central Médiacsoport vezérigazgatója

Nem vette fel az osztalékot Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonosa

Varga Zoltán üzletember, a Central Médiacsoport tulajdonosa a Media1-nek határozottan cáfolta a sajtóban az osztalékával kapcsolatban korábban megjelent állítást, illetve a Media1-nek ma tájékoztatást adott arról, hogy mikorra állítják helyre a fizetéseket a vállalatánál, illetve mikortól térnek vissza a teljes munkaidőre a járvány után.