Magyarországon is meghódította a 18 év alattiakat a kínai közösségi applikáció, a TikTok — derül ki egy friss, az alkalmazás felhasználóinak körében végzett kutatásból, amit a NuHeadz Talent Management készített.
Az ezer fő megkérdezésével készített kutatás eredményei azt mutatják, hogy a nemzetközi trendekkel megegyezően elsősorban a tizenévesek használják a videós applikációt, akik kedvenc TikTok-videósaikat sokszor könnyebben beazonosítják mint az amúgy népszerű színészeket vagy a nem sokkal a kutatás elkészítésekor megválasztott új budapesti főpolgármestert.
A fiatalok nagyon, 24 év felett azonban alig használják
A kutatási eredmények alapján a 11-18 éves korosztály használja elsősorban az applikációt: a felhasználók 76 százaléka ebbe a korosztályba esik, míg 24 év felett elhanyagolható, mindössze 4 százalékos az alkalmazás népszerűsége.

Legalább napi fél óra a TikTokon
A tinik között a TikTok az egyik első számú közösségi oldalnak számít, a felmérést kitöltő fiatalok 60 százaléka legalább napi félórát használja az applikációt, 10 százaléka pedig több mint napi 2 órát. Ezzel egyébként még nem sikerült megelőznie a fotós közösségi oldalt, az Instagramot, amit a válaszadók 50 százaléka több mint egy órát használ.
Érdekes az is, hogy a kutatásban résztvevő fiatalok 30 százaléka egyáltalán nem is néz tévét.


A legnépszerűbb TikTok-videósok nézettsége tévé műsorokéval vetekszik
Az egyik legnépszerűbb magyar TikTok-videós, a tavaly az év videósának választott 15 éves Czura Karina oldala hetente 1,2 millió videómegtekintést produkál, de a legerősebb héten – amikor az X-Faktor versenyzőivel készített videókat publikálta – ez a szám meghaladta a 3 millió videólejátszást is.
Ha összehasonlítjuk Czura Karina elérési adatait a legnépszerűbb magyar tévéműsorok 18 év alattiak körébe mért nézettségi adataival (reach), az adatok azt mutatják, hogy egy-egy népszerű TikTok-videó ma már el tud érni annyi fiatalt mint az X-Faktor vagy a Sztárban Sztár legnézettebb adásai.

A TikTok kedvez a fiatal zenészeknek
Az X-Faktor egyébként a TikTok-felhasználók körében (is) a legnépszerűbb tévéműsornak számít. A felmérést kitöltő fiatalok 55 százaléka rendszeresen nézte a tehetségkutatót, és a műsor sikere azon is jól lemérhető, hogy a 2019-es évadban szereplő Manuel egyik dalára több mint 45 ezer TikTok-videó készült.
A kutatás alapján a legnépszerűbb magyar előadók a hazai TikTok-felhasználók körében Manuel, Burai Krisztián, Mario, ByeAlex és Ábrahám.

Viszkok Fruzsit több mint kétszer annyian ismerték fel, mint a frissen megválasztott főpolgármestert
A kutatás készítői arra is kíváncsiak voltak, kiket ismernek fel kép alapján azok a fiatalok, akik használják a TikTok-ot.
Az eredmények azt mutatták, hogy a legnépszerűbb YouTube-videósok, például Viszkok Fruzsi továbbra is a fiatalok kedvencei, de például Gálvölgyi János ismertsége nem éri el az 50 százalékot a TikTok-ozók között, miközben a legnépszerűbb TikTok-videósokat már minden második felhasználó felismeri.

A kutatás a 2019-es önkormányzati választás utáni héten készült, ezért a közszereplők közül Karácsony Gergely fotójára is rákérdeztek a felmérés készítői. Az újonnan megválasztott főpolgármester alig több mint a TikTok-használók harmadának (35 százalék) volt ismerős. Csonka András viszont – aki maga is rendszeresen tölt fel videókat a TikTok-ra – magas, 73 százalékos ismertséggel rendelkezik.
További médiahírek találhatók a Media1-en!