MPRSZ

A natív tartalmakról adott ki állásfoglalást a Magyar PR Szövetség

A Magyar PR Szövetség állásfoglalása arra hívja fel a figyelmet, hogy a mostanában rendkívül elterjedt natív szerkesztőségi tartalmak reklámnak minősülnek.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A Magyar PR Szövetség állásfoglalásában ezért szakmailag helytelennek nevezi a natív tartalmakat szerkesztőségi anyagként megjeleníteni annak jelzése nélkül, hogy az olvasó fizetett hirdetést lát. Erre a 2008-as fogyasztóvédelmi törvény is hivatkozik:

„Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül «az írott vagy elektronikus médiában szerkesztői tartalom használata»… (….)…úgy, hogy ezért a vállalkozás ellenszolgáltatást nyújtott.”

A natív tartalmak szerkesztőségi anyagként közzététele ellenkezik a fogyasztóvédelmi törvény alapjául szolgáló, az Európai Parlament és az Európai Tanács 2005/29/EK irányelvével is. A natív tartalmak egyik fajtája a tévesen pr-cikknek nevezett szöveges hirdetés, amely ugyancsak reklámnak minősül.

Ezért a szakmai szervezet kifejezetten hangsúlyozza, hogy a fizetett tartalmak esetében azok fizetett jellegét jelezni kell, annak érdekében, hogy a fogyasztó tudja, nem szerkesztőségi anyagot lát.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti