fbpx
SHAPE Magazin

Megszűnik a SHAPE magazin

A Marquard Media Magyarország női életmódlapja június közepén jelent meg utoljára. Óhidi Zsuzsanna, a kiadó ügyvezető igazgatója a Media1 érdeklődésére elmondta, miért alakult így a lap sorsa, és mi lesz a meglévő előfizetésekkel.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A Media1 megerősítést nyert értesülése szerint június közepén jelent meg utoljára a SHAPE magazin, a Marquard Media Magyarország női magazinjainak egyike. A SHAPE főleg az egészséges életmód tematikája mentén készült, és olyan versenytársakkal kellett megküzdenie mint például a Central Médiacsoporthoz tartozó Well&Fitt magazin (az egykori Wellness magazin), ami épp idén tavasszal újult meg.

Portálunk a próba kedvért megpróbált előfizetni a Marquard Media lapjára, de már azt jelezte a kiadó érdeklődésünkre, hogy erre nincsen lehetőségünk. A Marquard Media előfizetésekre szolgáló internetes aloldaláról is eltűnt a lehetőség.

Ezért szűnt meg a SHAPE

Óhidi Zsuzsanna, a Marquard Media Magyarország ügyvezető igazgatója kérdésünkre megerősítette, hogy valóban megszűnik a SHAPE.

Ennek okaként az ügyvezető ezt írta:

„Anyalapunk erős női magazin tartalmi irányt vett az elmúlt pár hónapban, mely szakmai véleményünk szerint, nem ad elég teret a magyar piacon a SHAPE magazin jövőjéhez. A női lappiac annyira telített, hogy erre a piaci szegmensre nem láttuk értelmét átterelni a magazint, és a saját egyéb női magazinjaink számára sem szerettünk volna extra konkurenciát teremteni.”

Óhidi Zsuzsanna hozzátette: azt is gondolják, hogy erős sport-portfóliójuk teret ad arra, hogy még specifikusabban tudjanak sportirányzatokhoz, trendekhez kapcsolódni, így meg fognak jelenni a SHAPE-nél megszokott sportos, életmódtudatos, professzionális tartalmak, melyre fel fogják hívni a hirdető partnerek figyelmét is a jövőben.

„Itt is szeretnénk megköszönni a magazin mellett letett hirdetői voksokat. Reméljük, hogy folyamatosan növekvő, bővülő, alakuló portfóliónk még számtalan kapcsolódási lehetőséget fog biztosítani partnereinknek s továbbra is együttműködhetünk” – tette hozzá Óhidi.

A Marquard Media a SHAPE magazin eddigi előfizetőinek küldött levélben felajánlotta, hogy átváltják előfizetésüket a Marquard Media más márkáira, de dönthetnek úgy is, hogy a fennmaradó összeget visszakérik.

Mérsékelten növekvő árbevétel, nagyot csökkenő profit a Marquard Media Magyarországnál

2,4 milliárd forint nettó árbevételt ért el 2018-ban a Marquard Media Magyarország, mely ezzel 7,42 százalékos árbevétel-növekedést könyvelhetett el a 2017-es adatokhoz képest.

A cég adózás előtti eredménye a mérsékelten növekvő árbevétel ellenére 62,9 százalékos csökkenéssel 120 millió forint lett, szemben az előző évi 322 millió forinttal.

A Marquard Media Magyarországhoz a most megszűnt SHAPE-en kívül olyan médiamárkák tartoznak mint a Playboy, a Runner’s World, a Joy, az Éva, az InStyle, az Apa magazin, A gyereklélek.

A SHAPE utolsó főszerkesztője Birta Brigitta volt.

Szóljon hozzá!