Módosította a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) a 2000-ben összeállított és elfogadott etikai normagyűjteményét. Az MPRSZ tájékoztatása szerint erre azért volt szükség, mert az elmúlt közel húsz év alapvető változásai a pr-szakmát sem hagyták érintetlenül. Különösen a média átalakulása teremtett új körülményeket és követelményeket.
A pr-szakma etikai kódexe három fő célt fogalmaz meg. Elsőként elősegíti, hogy a public relationst mint szakmát minden érintett szereplő a társadalom általánosan elfogadott erkölcsi, etikai és jogi normái szerint végezze. A normagyűjtemény támogatja a pr-szakma érintettjeinek szakmai és morális értékrendjének fejlesztését, illetve hozzájárul a szakma iránti közbizalom fenntartásához és erősítéséhez.
Az etikai normagyűjtemény módosítása időszerű és szükségszerű volt, hiszen a public relations, az aktualitásokra, újdonságokra fokozottan érzékeny tevékenység együtt alakul a társadalmi és gazdasági élet szereplői igényeinek változásaival. A 2016-ben kezdődött elnökségi ciklus a legfőbb célok között az MPRSZ szerepének megerősítését, a tagok számára értékes programok szervezését, a szakma hatékony és folyamatos képviseletét, és ezáltal a pr értékének és elismertségének növelését jelölte meg. Ennek része az etikai kódex szövegfrissítése is.
A konszenzusos alapon megújított és elfogadott normaszövegtől a szövetség azt várja, hogy az a szakma résztvevőinek és minden érintettjének hasznára váljon, illetve meghatározó erkölcsi alapmércét jelentsen számukra.
Az MPRSZ szerint a megújított etikai kódex annak bizonyítéka, hogy a pr-szakma magára mint a felelős bizalomépítés művészetére tekint, melynek részeként a közvéleménnyel vagy a célközönséggel folytatott kommunikáció a tájékoztatáson túl a közös döntéshozatalról is szól.
A megújult etikai kódex ide kattintva érhető el.