Egy új, közéleti és magazinos tartalmat egyaránt kínáló prémium online híroldal felépítésén dolgozik hónapok óta a HVG csapata a Google Digital News Innovation Fund (DNI) pályázat keretében – jelentette be Nagy Iván, a hvg.hu felelős szerkesztője egy erről szóló írásban.
Az új digitális termék fizetős lesz, vagyis azok számára lesz elérhető, akik valamelyik felkínált konstrukcióban előfizetnek a szolgáltatásra.
200 ember már tesztelheti a HVG újdonságát
A felelős szerkesztő péntek este publikált sorai alapján az új terméket most egy éles teszttel próbálhatja ki egy 200 fős olvasói kör.
„Mostanra jutottunk el ahhoz a fázishoz, amikor az utolsó igazításokhoz egy éles teszt nyújthat megfelelő támpontokat, ezért az elmúlt napokban megannyi hvg.hu-olvasót, hetilap-előfizetőt, pártoló tagot és DHVG-vásárlót kerestünk meg a kéréssel: legyen segítségünkre abban, hogy az indulásnál minél jobb terméket készíthessünk olvasóinknak. A jelentkezőkből összeállítunk egy 200 fős reprezentatív csoportot, amelynek tagjai több héten át követhetik az oldalt, és akiktől tartalmi és technikai jellegű visszajelzéseket egyaránt várunk” – írta Nagy Iván.
A felelős szerkesztő hozzátette, az eredmények kiértékelése és az ezeken alapuló finomhangolás után, várhatóan még idén elérhetővé válhat az oldal mások számára is.
A hvg.hu marad továbbra is ingyenes
Nagy Iván hozzátette, hogy az új termék elindítása nem befolyásolja majd a hvg.hu működését, az nem csak a teszt alatt, de az új digitális termék élesítése után is változatlan marad, így az továbbra is ingyenes marad, feladatának pedig azt tekinti majd, hogy minél több hírt és véleményt juttasson el minél gyorsabban és minél több olvasóhoz. Nem változik az sem, hogy a hvg.hu ingyenes tartalmának előállítását az olvasók a pártoló tagság program keretében, illetve támogatásokkal továbbra is segíthetik.
A médiavállalat meggyőződése ugyanis, hogy a két termék egymást kiegészítve kínál majd lehetőséget olvasóinak a jelenleginél is átfogóbb tájékozódásra.
„Mostani, pörgős, 24/7-ritmusban működő portálunk mellett ugyanis az előkészületben lévő oldal egy lépéssel távolabbról, írott és multimédiás feldolgozásokkal, egyedi tartalmakkal segít megérteni az aktuális történések hátterét is.”
A HVG mellett egyébként a 24.hu és a 444.hu is pénzt kap a Google-től, sőt majdnem az Origo is kapott, de miután a Google-re kezdett ráégni a botrány, hogy egy kormányközeli propagandaoldalnak nyújt anyagi támogatást, így az Origónak végül nem adott segítséget az internetes óriás.
A HVG Zrt. számokban
3,71 milliárd forint árbevételt ért el tavaly a hvg.hu-t és a 40 éves születésnapját ezekben a hetekben ünneplő HVG hetilapot is megjelentető HVG Kiadó Zrt. 2018-ban – derül ki a vállalat napokban közzétett pénzügyi beszámolójából.
Ez egyébként minimális emelkedést (gyakorlatilag stagnálást) jelent a 2017-es 3,65 milliárd forint árbevételhez képest. (A bevételt a vállalat az említett print és online terméke mellett egyéb termékeivel és szolgáltatásaival együttvéve ért el.)
A médiavállalat a 2018-as évet 198 millió forint adózott eredménnyel zárta, ami kis mértékű visszaesést jelent a 2017-es 208 millió forint nyereséghez képest. Ez egyébként egyáltalán nem rossz eredmény figyelembe véve a magyar hirdetési piac torzultságát.