vs.hu

Visszahozták a vs.hu tartalmait

A fideszes médiaholdinghoz tartozó New Wave Media Group visszakapcsolta a bezárt vs.hu oldal hetekkel ezelőtt eltüntetett archívumát.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on skype
Share on email

Április közepén a Media1 is megírta: digitális könyvégetést tartott a vs.hu tulajdonosa, vagyis elérhetetlenné tette az oldal archívumát.

Történt mindez annak ellenére hetekkel ezelőtt, hogy  Liszkay Gábor, a vs.hu-t tulajdonló Orbán-párti, fideszes médiaholding korábban kijelentette, egy sajtótermék archívumának elérhetetlenné tétele digitális könyvégetésnek felel meg. A Media1 arról is beszámolt, hogy bár a nyomtatott sajtótermékekkel ilyesmi nem fordulhat elő, hiszen a kiadók kötelesek úgynevezett köteles példányt leadni belőlük az Országos Széchényi Könyvtárban, a digitális térben publikált tartalmakra nincs hasonló kívánalom, a digitális közkincseket semmi nem védi meg a pusztítástól.

Így a Liszkay Gábor érdekeltségében lévő KESMA (Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány) elvben bármikor további több száz médiatermék archívumának megsemmisítéséről is büntetlenül dönthetne, beleértve például Magyarország összes megyei lapjának tartalmait is.

Mostanra úgy tűnik, valami változott. Ugyanis mint azt a 24.hu felfedezte, visszatért a vs.hu archívuma, a webcímet immáron nem irányítják át az origo.hu-ra, ahogy az történt az elmúlt hetekben.

 

 

Szóljon hozzá!

Story4 TV

A Story4 tulajdonosa Luxemburgból (is) szolgáltatna műsort, de a helyi médiahatóság nem támogatja

Egyelőre kérdéses, megadja-e az engedélyeket a luxemburgi kormány, miután a Story4, a Film4, a TV4, az Arena4 és a Galaxy4 tévécsatornákat működtető Network4 luxemburgi médiaszolgáltatási jogosultságot igénylő dokumentációját az északnyugat-európai ország médiahatósága nem találta kellően alaposnak. A Media1 arról kérdezte Borsány-Gyenes Andrást, a vezérigazgatót, mik a szándékaik Luxemburgban.