KoronaFM100

Keveseknek sikerül, ami a KoronaFM100-nak összejött

A kalocsai helyi rádió a napokban jelentős évfordulót ünnepelhet. Mindezt úgy, hogy megőrizték függetlenségüket, nem csatlakoztak hálózathoz és saját helyi híreik vannak. Váltottunk pár szót a tulajdonossal.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A napokban már beszámoltunk róla, hogy a Médiatanács meghosszabbította a kalocsai KoronaFM100 médiaszolgáltatási jogosultságát. Így már csak emiatt is bőven lehetne oka ünnepelni a kalocsai helyi rádiónak, a rádiósok azonban már egy másik alkalom megünneplésére is készülnek a hallgatókkal közösen.

A KoronaFM100 ugyanis 20 évvel ezelőtt, 1999-ben kezdte meg a tevékenységét: az első adásnap április elseje volt.

Valódi helyi hírek

A 20 éves születésnap, a túlélés már csak azért is érdekes, mert a rádió a még talpon lévő ritka kivételek egyikeként meg tudta őrizni függetlenségét. Németh István, a kalocsai FM 100 MHz-en sugárzó rádiót működtető Kalocsai Rádió Bt. egyik tulajdonosa azt mondta a Media1-nek, nem csatlakoztak egyetlen rádiós hálózathoz, maradtak helyi rádió annak ellenére, hogy Kalocsa népessége alig több 15 ezernél, vagyis a piac mérete sem könnyíti meg a dolgukat.

A rádiós cég a reklámidőt is maga értékesíti, és bár nem veti fel őket a pénz (2017-ben például 46 millió forint árbevételük és 7,2 millió forint nyereségük volt az Opten céginformációs rendszer szerint) azért így is sikeresek. A takarékoskodást persze ők sem ússzák meg, de például megőrizték saját hírszolgáltatásukat azután is, hogy az MTI ingyenes központi hírszolgáltatását kezdte a legtöbb rádió átvenni.

Németh István megemlítette, hogy minden párttól egyforma távolságot tartanak, ott vannak például a DK és a Fidesz sajtótájékoztatóin is.

Mondanánk persze, hogy biztos ez volt a túlélésük egyik módszere, de hát hány olyan rádió esett el ugye, amelyekre ugyanez igaz volt, mégis ma már csak múltidőben tudunk róluk beszélni.

Londonba küldenek két szerencsést

Németh István, ha már beszéltünk, megragadta az alkalmat, hogy megemlítse, hogy a 20 éves évforduló alkalmából játéksorozatot indítanak április elsején.

A játéksorozat húsz hétköznapon át tart majd, és értékes nyereményekhez lehet hozzájutni. A nyeremények között londoni hétvége és Backstreet Boys koncertbelépő, illetve húszezer forint értékű ajándékok is lesznek.

A kampány során olyan napi kérdésekre kell válaszolniuk a hallgatóknak, amelyek a rádióállomással kapcsolatosak, és – meglovagolva kicsit a bolondok napja hangulatát – egyben abszurdak, vagy teljes pontossággal szinte megválaszolhatatlanok. Többek között megkérdezik majd, mekkora a stáb átlagos lábmérete, hány percet voltak adásban a műsorvezetők az elmúlt húsz évben, vagy hány dalt játszottak 1999. április elsejétől 2019 áprilisáig.

A kérdésekre sms-ben és Viberen várják majd a tippeket, majd a reggeli műsorban jön a helyes megfejtés és a napi ajándék sorsolása. Valamennyi játékos neve kalapba kerül a fődíjért, ami egy kétszemélyes londoni hétvége – repülővel, szállással, reggelivel –, illetve két jeggyel a Backstreet Boys koncertjére, az O2 Arénába, június 18-ra.

Nem véletlenül választották nyereménynek ezt a koncertet: a KORONAfm100-zal gyakorlatilag egyidős az amerikai fiúcsapat legsikeresebbnek mondható, Millennium című albuma, melyről már az első napokban szólhattak olyan világslágerek, mint az I Want It That Way, vagy a Larger Than Life.

A KORONAfm100 a játéksorozathoz kapcsolódóan a #KORONA20 hashtaget is használni kezdte, és Instagram, Facebook, Twitter oldalán folyamatosan megosztja a napi nyereményeket, illetve arra biztatja a hallgatókat, hogy minél többször vegyenek részt a játékban.

Egyébként a neten is hallgatni lehet az adást.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

TV2 Tények

Pert vesztett a TV2

A tévécsatorna Tények című műsorának helyreigazítást kell közölnie az általa hírbe hozott László Imre ügyében, legalábbis ezt mondta ki a bíróság friss első fokú ítéletében.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!