Várkonyi Balázs, az Edigital vezetője

Összeolvad két nagy hazai webáruház, az Edigital és az eMAG

Az Extreme Digital és az eMAG összeolvadását még a versenyhatóságnak is jóvá kell hagynia.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Összeolvadásról döntött a magyar Extreme Digital Zrt. (Edigital) és a dél-afrikai Naspers csoporthoz tartozó eMAG webshop magyarországi leányvállalata.

A fúziós szándékot a felek bejelentik a versenyhatóságnál is, így a tranzakció zárására és az egyesülésre a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jóváhagyását követően, várhatóan 2019 harmadik negyedévében kerülhet sor – közölték a felek csütörtökön.

A két e-kereskedelmi cég összeolvadásával új társaság jön létre, amelynek központja Budapesten lesz, ahonnan az Extreme Digital és az eMAG által megkezdett nemzetközi terjeszkedést is felügyelni fogják. Az új cég vezetésében az Extreme Digital alapítói, Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula vezető szerepet fognak vállalni.

Így akarják felvenni a versenyt a nemzetközi szereplőkkel

A fúzióval a régió meghatározó kiskereskedelmi vállalata jöhet létre, amely hatékonyan veheti fel a versenyt a nemzetközi szereplőkkel is – áll a társaságok közös közleményében.

A közlemény megemlítette: az eNet Internetkutató 2018-as adatai szerint a hazai online kiskereskedelmi forgalom megközelítette az 1000 milliárd forintot, melynek azonban csak alig több mint felét adták a hazai webshopok magyarországi eladásai. A szektor gyors növekedésében a külföldi szolgáltatóknál történő vásárlások is jelentős szerepet játszanak. A nagy nemzetközi szereplők által generált versenyben csak azok a kereskedelmi cégek életképesek, amelyek nemcsak jó árakat, de magas minőségű szolgáltatásokat is kínálnak vásárlóiknak.

Az Extreme Digital a hazai kiskereskedelem meghatározó szereplője: online és offline csatornákon évente több mint 1 millió rendelést szolgál ki. Az Extreme Digital hibrid üzleti modelljében az internetes és a klasszikus bolti vásárlás nem különül el egymástól: a vásárlóknak a webshopban kiválasztott terméket a 16 magyarországi üzlet bármelyikében megvásárolhatják.

Az edigital honlapja
Az edigital honlapja

A romániai székhelyű eMAG a román piac egyik legnagyobb és a magyar online kereskedelem kiemelkedő szereplője. A vállalat logisztikai hálózatának és innovatív üzleti információs rendszerének köszönhetően jelentős növekedési potenciállal rendelkezik. Forgalmának jelentős részét a Marketplace szolgáltatása adja, amelyen keresztül kisvállalkozók értékesíthetik saját termékeiket.

A két cég fúziója ezen egyedi szinergiák kiaknázását teszi lehetővé, áll a bejelentésben.

Az emag oldala
Az eMAG oldala

Az Edigital és az Emag összeteszi, amije van, hogy nagyobb erőt képviseljenek

Várkonyi Balázs, az Extreme Digital társalapító ügyvezető igazgatója elmondta:

„Az Extreme Digital piacismeretével, az eMAG logisztikai kapacitásaival és professzionális web rendszerével, illetve a dél-afrikai Naspers anyavállalat anyagi hátterével a régió meghatározó kereskedelmi vállalata lehetünk. A fúzióval létrejövő vállalat nemcsak a jobb árakat, de magas minőségű szolgáltatásokat is kínálhat vásárlói számára. Egyesített erőinknek köszönhetően Budapest a régiónk e-kereskedelmi központjává válhat”.

Catalin Dit, az eMAG magyarországi vezetője hozzátette:

„A nemzetközi e-kereskedelemben a méret meghatározó szempont. Éppen ezért a két cég vezetői és tulajdonosai belátták, hogy egyesítve erőiket sikeresebben tudnak a magyar piacon fellépni, és megvetni a lábukat a globális versenypiacon is.”

Kiemelt kép: Várkonyi Balázs, az Edigital vezetője

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

RTL Klub

Átalakulnak az RTL Klub estéi

Az új műsorrend életbe lépése szinte az összes hétköznap esti műsort érinteni fogja, többek között a Barátok Közt, a Fókusz, a XXI. Század és a Doktor Murphy is érintett.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!