Tisztújító taggyűlést tartott tegnap az IAB Hungary. A taggyűlésen újraválasztotta elnökének Sopov Istvánt, valamint sor került az új elnökség megválasztására is. A 2018 decemberében indult jelölési időszakban összesen 17 szakember fogadta el a jelölti státuszt, amelyből az online és személyes szavazás során a 81 tagszerevezetből összesen 46 cég választotta meg a tisztségviselőket.
2019-2021 között az IAB Hungary vezetése a következők szerint alakul:
IAB Hungary elnök: Sopov István (Adaptive Media)
IAB elnökségi tagok:
-
Dudás Gergely (RTL Magyarország)
-
Gazsó Gábor (Evomedia)
-
Kardos Gábor (Magyar Jeti)
-
Láng Zoltán (Ads Interactive)
-
Lunczner Ádám (Mindshare)
-
Novák Péter (Dentsu)
-
Semsei Balázs (Vodafone)
-
Sólyom Balázs (UPC)
-
Szutor Ferenc (Adverticum)
-
Vági Róbert (Centrál Médiacsoport)
-
Yasar Umut (OMG)
Az IAB Hungary alapszabálya értelmében a szervezetnél három évente sort kell erre keríteni.
A taggyűlésen a résztvevők a választás mellett egyhangúan elfogadták az előző időszak elnöki beszámolóját, illetve hosszabb eszmecserét folytattak a következő időszakban az IAB Hungary előtt álló feladatokról, lehetőségekről. A sok cél közül az újraválasztott elnök két gondolatot emelt ki mintegy konklúzióként:
„Az IAB Hungary elsődleges feladata kell legyen a digitális kommunikációs eszközök ismertetése úgy a fiatalok, mint a hirdetők, tanácsadók vagy médiaszereplők körében. Ugyanakkor ezt a szerepet akkor tudja betölteni érdemben az IAB Hungary, ha a szervezet ismertsége, elfogadottsága a szűken vett digitális területtel csak ismerkedő vagy részben érintett szereplőknél is magas. Ezeken a feladatokon kell együtt dolgoznunk nekünk, megválasztott tisztségviselőknek éppúgy, mint a tagságnak – akár egyedi projektek, akár munkacsoportok keretein belül.”
Sopov István a Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetemen szerzett műszaki menedzseri diplomát Információmenedzsment szakirányon. Egyetemi tanulmányai mellett 2004-ig a PORT.hu főszerkesztője volt, ezt követően marketing igazgatói majd kereskedelmi igazgatói pozícióban elsősorban a PORT.hu hirdetési felületeinek értékesítésért felelt 2006 végéig. 2007 elején alapította meg az Adaptive Media Sales House-t, amelyet ügyvezető igazgatóként vezet. A cég a legnagyobb független digitális hirdetésértékesítéssel foglalkozó sales house a magyar piacon. Húsz fős csapattal szolgálják ki a hirdetői igényeket, a hazai prémium oldalak mellett nemzetközi kiadványok értékesítésével is foglalkoznak. Több mint öt éve foglalkozik programmatic értékesítéssel is. 2017 június óta az IAB elnöke.
Az IAB Hungary a Magyar Reklámszövetség keretein belül 2008 novemberében létrejött szakmai szervezet, mely a nemzetközi Interactive Advertising Bureau (IAB) hazai képviselője, az IAB Europe tagja. A szervezetet 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezetnek jelenleg 81 tagja van. A szervezet célja az online, interaktív, digitális marketing és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése, a digitális marketing iparág fejlesztése, a digitális média további erősítése,szakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti,társadalmi és kormányzati szervezetekben, valamint egy iparági „közös hang” megteremtése, a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó, szakhatóságok irányába való folyamatos, hiteles kommunikáció.