
Trükköznek a zöld kifejezésekkel a webáruházak a GVH szerint
Egy friss átfogó vizsgálat szerint sokszor teljesen követhetetlen, mire értik a környezettudatos vagy zöld kifejezéseket egyes termékeknél.
Egy friss átfogó vizsgálat szerint sokszor teljesen követhetetlen, mire értik a környezettudatos vagy zöld kifejezéseket egyes termékeknél.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) piacelemzést indít arról, hogy milyen eltérések tapasztalhatók a különféle környezetvédelmi (úgynevezett zöld) reklámüzenetek valós tartalma és azok fogyasztói értelmezése között. A GVH célja, hogy jogalkotói szempontokat adjon egy egységes állítás- és jelölésrendszer bevezetéséhez, amellyel erősödhet a fogyasztók bizalma.
125 ezer forintos pénzjutalom jár a nyertesnek.
A Környezetvédelmi Újságírók Társasága által létrehozott honlap 2001 január végén indult el. A szerkesztőség most újféle tartalom gyártását fontolgatja, ha összejön rá annyi támogatói pénz.
A hírportál tematikus zöld irányt mutató podcastműsora nemrég indult. Hivatásos és civil környezetvédőkkel, valamint természetvédő szakemberekkel készült beszélgetések, illetve egyéb természettel kapcsolatos érdekességek lesznek hallhatók az adásokban.
Kiemelten odafigyel ezentúl a klímaváltozással, környezettudatossággal, fenntartható jövővel kapcsolatos témákra az Index.