tévés reklámpiac

RTL

Az RTL drasztikusan csökkentette idei eredményvárakozásait

Az RTL Magyarországot is magába foglaló nemzetközi médiacsoport, az RTL Group jelentősen – mintegy 17 százalékkal – csökkentette 2025-re vonatkozó eredményvárakozásait, miután a televíziós reklámpiac a vártnál jóval gyengébben teljesített több fontos európai országban. Kiderült az is, hogy az RTL streamingbevételei növekedtek, de a terület továbbra is veszteséges – a jövő májusban távozó vezérigazgató, Thomas Rabe ugyanakkor továbbra is optimista, hogy 2026-ban már profitot termelhet az RTL+ platform.

Magyar Péter és a TV2 logója

Cáfolja Magyar Péter állítását a TV2 – így végre kiderült, mekkora az állami reklámbevételük

A TV2 hosszú idő után most először közölt adatot arról, mekkora az éves állami reklámbevétele. A csatorna médiaipari portálunkkal tett kivételt, így kiderült, mekkora közpénz jutott tavaly a TV2-nek és az RTL-nek állami reklámköltés formájában. Úgy tűnik, Magyar Péter a napokban erősen túlzó adatokat publikált a TV2-nél költött közpénzekről.

Közterületi reklámok a Times Square-en, New Yorkban.

Megjelent az előrejelzés, mi várható a reklámpiacon 2025-ben

Közel 6 százalékkal bővülhet a globális reklámpiac 2025-ben a Dentsu Global Ad Spend Forecasts prognózis szerint. A tévés reklámpiac csak marginális mértékben tud majd növekedni, az online piac viszont továbbra is szépen bővülhet. A magazinok és a napilapok komoly kihívások előtt állnak. Az összefoglalóból kiderülnek a részletek.

Radio Dikh és rtl.hu plakátok egy közterületi plakáthelyen Budapesten

Elvitte a rekordmagas infláció a magyar reklámpiac tavalyi teljes növekedését, sőt jelentős csökkenés következett be reálértéken

Elkészültek a Magyar Reklámszövetség 2022-es média- és kommunikációs piac költéseit felmérő számai. E szerint 2022-ben nominális értéken ugyan csekély mértékben növekedtek, reálértéken azonban 10,8 százalékkal csökkentek a média reklámbevételek és 5,4 százalékkal apadtak a hirdetői marketingkommunikációs költések. Folytatódott a globális szereplők előretörése a magyar reklámpiacon.

médiatorta 2020 - apadás

MRSZ: Közel 3 százalékot esett a magyar médiatorta, 16 százalékkal zuhant a hazai kommunikációs torta

240 milliárd forint a Magyar Reklámszövetség által mért 2020-as reklámtorta, ami 2,8 százalékkal kevesebb a korábbi, világjárvány előtti normál évhez képest. A tavalyi évi MRSZ Kommunikációs torta 401,9 milliárd forint lett, ami 15,8 százalékkal kisebb a 2019-es mérethez viszonyítva. A digitális média bizonyult a leginkább ütésállónak, a mozi és a rádiós piac kapta a legnagyobb ütést. Az MRSZ kormányzati lépéseket szorgalmaz. Íme a részletek és az iparági szakszövetségek kommentárjai.

Gönczi Gábor és Marsi Anikó, a TV2 Tények stúdiójában

Szenzációkeltés a TV2 szerint az államtól kapott milliárdjai firtatása

A TV2 a Media1-nek eljuttatott szombat esti üzenetében egyebek mellett azt írja, hogy szerinte azért nem kell elárulnia a sajtó kérdésére, hány milliárd forint közpénzt költött náluk a magyar állam 2020-ban, mert ők magántársaságként működnek. Érvelésük azonban ellentétes az információszabadságról szóló törvény rendelkezéseivel, mely a közpénzek felhasználását közérdekű adatként kezeli akkor is, ha a pénz magáncégeket gazdagít. A vállalat válaszában kétségbe vonja a megjelent összegeket és továbbra is titkolja, mennyi volt akkor a TV2-nél landoló állami reklámpénzek mértéke, és még hozzávetőleges számot sem voltak hajlandók említeni.

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások