tévénézési szokások

tévé, távkapcsoló, tv

Megint alulmaradt az RTL a TV2-vel szemben – de az RTL vezetése így is örülhet valaminek

A Nielsen Közönségmérés adatai szerint áprilisban a TV2 lineáris csatorna érte el a legmagasabb nézettséget mind a teljes lakosságban (4+), mind a kereskedelmileg kiemelten fontos 18–59-es korcsoportban – főműsoridőben és egész napos bontásban egyaránt, megelőzve ezzel az RTL csatornát. Az RTL Magyarország viszont zászlóshajó csatornája vereségét pozitív narratívába ágyazva azt hangsúlyozza, hogy portfóliószinten – azaz a kábelcsatornákat is beleszámítva – még ha szoros küzdelemben is, de főműsoridőben sikerült nyerniük.

tévé, tv, idősek, távkapcsoló, tévénézés, öregek

Médiahatóság: eltűnt több mint egymillió tévénéző a készülékek elől – A HírTV és az ATV közönsége a legidősebb az NMHH kutatása szerint

Jelentősen átalakult a hazai televíziós piac az új évezredben a technológiai fejlődés, a médiafogyasztási szokások változása és a digitális platformok megjelenése miatt. 1997 óta egyre több időt töltünk képernyők előtt – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából, amely ugyanakkor azt is megállapítja, hogy a tévénéző közönség az elmúlt két és fél évtizedben gyorsabban öregedett, mint általában a magyar lakosság: 2022-ben átlagosan tíz évvel voltak idősebbek a képernyő előtt ülők a lakosság átlagánál, míg huszonöt éve ez a különbség csupán négy év volt. Ráadásul az NMHH adatai szerint eltűnt több mint egymillió tévénéző a készülékek elől az utóbbi évtizedekben és több műfajnak is nyoma veszett.

Boldog kisgyerekek csoportja otthon tévét néz.

Órákat töltenek a gyerekek a tévé előtt, sokan este is ott vannak a médiahatóság szerint

A gyerekek médiafogyasztása – és ezen belül a tévénézés – fontos szerepet tölt be a jövő generációjának formálásában. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megbízásából 2022 őszén készült, a Media1-hez eljuttatott elemzésből kiderül: bár a tévé évről évre egyre kevesebb gyereket ért el egy átlagos napon, a nézett idő mégsem csökkent. Ráadásul sokan este is tévéznek.

Egy család televíziózik.

NMHH: Magyarországon még nem jellemző a tévé-előfizetések tömeges lemondása, de veszít a vonzerejéből a sugárzott műsorszolgáltatás

Az Egyesült Államokban csak tavaly ötmillió háztartás döntött úgy, hogy lemondják a tévé-előfizetésüket és inkább a gyakorlatilag végtelen mennyiségű tartalmat kínáló streaming-szolgáltatókat választják. Magyarországon viszont még nem figyelhető meg ez a cord cutting néven is emlegetett jelenség, legalábbis a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai szerint.

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások