
Egyre kevesebben készülnek újságírónak
Továbbra is sokan tanulnak hasonlót, de egy friss felmérés szerint már inkább PR-osok akarnak lenni a fiatalok.
Továbbra is sokan tanulnak hasonlót, de egy friss felmérés szerint már inkább PR-osok akarnak lenni a fiatalok.
A 14 online portált, köztük az Indexet és az Economxet üzemeltető, továbbá a könyvkiadás és rendezvényszervezés piacán is jelenlévő Indamedia csoport felsővezetőt választott pr- és marketingkommunikációs feladatokra. A szakember korábban például az SPI és az RTL kommunikációján is dolgozott, néhány évvel ezelőtt pedig az Origóval kapcsolatos újságírói kérdéseinkre is rajta keresztül kaptunk választ.
Gulyás Jánossal, az MRSZ elnökével részletesen is kielemeztük a médiatorta adatokat és mindazt, ami az elmúlt évben történt a magyar reklámiparral, valamint szó esett az iparág jövőjéről is.
Roczkó Zsuzsa, a Central Médiacsoport eddigi pr-menedzsere 2023 tavaszától a médiavállalat vállalati kommunikációs vezetőjeként folytatja a munkát.
A PRO PR GLOBE Awards szabályainak megfelelően, a jelölési folyamat lezárultát követően 12 ország összesen 25 pr-szakembere nyerte el a 2022-es PRO PR GLOBE Awards címet. A pr-szakma megítéléséért dolgozó szakembereknek szóló díját 2022-ben Bánhegyi Zsófiának, a Szerencsejáték Zrt. marketing és kommunikációs igazgatójának is odaítélte a bizottság.
A protokoll és a média, az újságírás valójában elválaszthatlan egymástól – mondta el a Media1 podcast- és rádióműsorában Gáspár Ágnes címzetes egyetemi docens, a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) Protokoll szaktanácsadó és rendezvényszervező szakirányú továbbképzésének szakvezetője. Gáspár Ágnes elmondta, hogy hogyan lehet a médiát jó célok érdekében, megfelelően felhasználni, de szóba került a beszélgetésben az is, hogy a médiapiac szereplői tisztában vannak-e a protokoll szabályaival, mik a leggyakoribb problémák és hogy hogyan lehet fejleszteni a hiányosságokat, hogy a médiaszereplések hatékonyak, sikeresek legyenek.
Világszerte nyereségnövekedésre számítanak a következő évben a pr-ügynökségek vezetői – derült ki az ICCO 2022-2023-as friss jelentéséből. Az ICCO World PR Report 10-es skálán mért jövedelmezőségi mutatója így 7-es értékelést kapott. Az ügynökségvezetők kilátásai egyre pozitívabbak, a mutató 2021-ben még csak 6,7 volt.
A tanári bérek emelésével kapcsolatos követeléseket is bírálta Czuczor Gergely úgy, hogy tanácsadóként a tanári fizetésének a többszörösét viszi haza. A kormánypárti televízió azonban csakis a pedagógusi munkáját nevezte meg.
Először került magyar pr-szakember az ICCO (The International Communications Consultancy Organisation) nemzetközi kommunikációs tanácsadó szervezet operatív bizottságának (Executive Committee) tagjai közé Sztaniszláv András személyében.
Révész Zsuzsa lett augusztus elsejétől Magyarország legnagyobb magánegyetemének stratégiai pr-vezetője – értesült a Media1.